המועצה הארצית לתכנון ובנייה: לבצע שינויים בתוכנית המרינה בבת-גלים בחיפה

ככל הנראה יצומצמו שטחי המגורים והמלונאות בתוכנית, ויצומצם השטח הימי שיועד לייבוש

המועצה הארצית לתכנון ובנייה הורתה היום (ג') לבצע שינויים בתוכנית לבניית המרינה בחוף בת-גלים בחיפה. לאור הוראת המועצה הארצית, יצומצמו ככל הנראה שטחי המגורים, המלונאות ושטחי ייבוש הים, הכלולים במתכונתה הנוכחית של תוכנית המרינה.

המועצה הארצית קיבלה את עמדת המשרד לאיכות הסביבה, ודחתה בשלב זה את אישור הקמת פרוייקט המרינה בחיפה. המועצה ביקשה לקבל תוכנית כוללת לגבי חופי חיפה בטרם תאשר את הפרוייקט.

המועצה הארצית הורתה למתכננים להגיש לה בתוך שישה חודשים את השינויים המוצעים בתוכנית המרינה. בתיקון תוכנית המיתאר הארצית לחופים הוצע לבנות בחוף בת גלים את המרינה הגדולה בארץ. המתכונת הנוכחית של תוכנית המרינה כוללת אלפי חדרי מלון ודירות מגורים, וייבוש 420 דונם ימיים.

תוכנית המרינה בחוף בת גלים בחיפה היתה בשנים האחרונות אחת מתוכניות הבנייה השנויות ביותר במחלוקת. הארגונים הירוקים והמשרד לאיכות הסביבה התנגדו בתוקף למתכונתה המוצעת של התוכנית.

בשנת 91' אישרה המועצה הארצית לתיכנון ובנייה הנחיות לתיכנון תוכנית המרינה, שתאמו את המתכונת הנוכחית.

לפני כשנה העלו נציגים שונים במועצה הארצית הסתייגויות רבות מהתוכנית המוצעת. בעקבות ההסתייגויות, הוחלט לדון בנושא מחדש.

המועצה הארצית לתיכנון ובנייה הורתה היום להכין מספר חלופות לתיכנון המרינה ולהגישם לבחינתה. כמו כן הורתה למתכנני תוכנית המרינה לשמור על גישה חופשית של הציבור אל חוף בת גלים, להעדיף שימושי נופש, עגינת כלי שיט וספורט ימי, ולשמור על הקשר החזותי בין הכרמל והים.

המועצה החליטה להמליץ בפני שר הפנים למנות כעורכי התוכנית את מינהל התיכנון במשרד הפנים, המשרד לאיכות הסביבה, עיריית חיפה ומועצת חוף הכרמל. כוועדת היגוי לליווי הכנת התוכנית מינתה המועצה הארצית את ועדת המישנה שלה - הוועדה לנושאים תיכנוניים עקרוניים.

ממשרד הפנים נמסר, כי שינוי תוכנית המיתאר הארצית לחופים יתבסס על בחינה כוללנית ומקיפה, ויתייחס לתוכניות קיימות בתוכניות שנמצאות בהכנה.

בין היתר מדובר במסמך למדיניות מימי חופין, מסמך המדיניות לתיכנון מטרופולין חיפה, תוכנית המיתאר המחוזית לחיפה והנחיות המועצה הארצית לתיכנון מעגנות.

החברה להגנת הטבע מסרה, כי המועצה הארצית קיבלה את מרבית ההסתייגויות שהגישה לתוכנית המרינה