בוטלה העיסקה לרכישת קולנוע ת"א ותיאטרון האוהל לאחר שפגה האופציה

שיכון עובדים, סקום וקלדש התכוונו לבנות 400 יח"ד; בוטלה עיסקה לקניית 20% מקאונטרי בהרצליה

בוטלה בסוף השבוע העיסקה, בה עמדו חברות שיכון עובדים, חברת-הבת סקום, וחברת קלדש, לרכוש מקבוצת ג.ג. (גלובוס-גולן) את בניין קולנוע תל אביב, בית תיאטרון האוהל הסמוך ומתחם לבניית 100 אלף מ"ר משרדים והיי-טק בנווה אילן. העיסקה, בשווי 20 מיליון דולר, בוטלה לאחר שהסתיימו חמש שנים של אופציה לביצועה, והיא לא מומשה.

שיכון עובדים, סקום וקלדש תיכננו להרוס את בניין קולנוע תל אביב הישן, הסגור זה שנים, ולבנות במקום מגדל מגורים בן 200 דירות קטנות ובינוניות. כן תיכננו להרוס את בניין תיאטרון האוהל, למטרה דומה.

העיסקה נחתמה לפני חמש שנים בצורת עסקת אופציה, ובוטלה לאחר שלא התמלאו שורת תנאים מתלים שונים, ובהם ככל הנראה אישור סופי של תב"ע לבנייה על שלושת המתחמים.

במקביל, ביטלה שיכון עובדים בסוף השבוע את העיסקה, שבה עמדה לרכוש מקבוצת פולאר, בבעלות קבוצת פודים-שרם-קלנר, 20% ממתחם הקאונטרי קלאב בגבול ת"א-הרצליה, וכן שני מגרשים לבניית מאות דירות בצפון ת"א ובהוד השרון.

שיכון עובדים היתה אמורה לשלם בעד המגרשים בעיקר על-ידי העברת 20% ממניות חברת-הבת סקום, לבעלות קבוצת פולאר-קלדש. שווי שלוש העסקאות נאמד ב-20-15 מיליון דולר.

שיכון עובדים ופולאר חתמו ב-31 בדצמבר 2003 על חוזה, שבו נקבע כי שיכון עובדים תרכוש מפולאר נדל"ן, פולאר השקעות וקלדש - שלוש חברות בקבוצת פודים-שרם-קלנר, את הנכסים הבאים:

* 20% ממתחם הקאונטרי קלאב, המיועד לבניית דירות יוקרה, מרכז מסחרי ובניין משרדים. שווי המיתחם הוערך בזמנו ב-38 מיליון דולר.

* מגרש סמוך, בצפון החדש של תל אביב, שקבוצת ופלאר-קלדש רכשה בזמנו בעיסקת אחוזים מאגודת מכבי. גם מגרש זה יועד לבנייה למגורים, והוא צמוד למתחם הקאונטרי קלאב.

* מתחם בהוד השרון, שקבוצת פולאר-קלדש רכשה בזמנו מפרטיים בעיסקת אחוזים. על-פי הערכה ניתן לבנות עליו 700-600 דירות, לאחר אישור סופי של תב"ע.

מקורות בשוק הנדל"ן מעריכים, כי העסקאות בוטלו לאור המשבר הנוכחי בענף הנדל"ן, ולאחר שבדיקות העלו כי יש עודף היצע של דירות באיזור המרכז.

מקורות בשיכון עובדים אמרו בתגובה, כי העסקאות בוטלו לאחר שלא התקיימו שורה ארוכה של תנאים מתלים. הם אמרו, כי הביטול אינו קשור במצב בשוק הנדל"ן. לדבריהם, שיכון עובדים רכשה באחרונה מספר מגרשים לבנייה למגורים במרכז הארץ.