קק"ל שילמה 50 אלף ד' שכ"ט לשני עו"ד שייצגו שני בכירים שתבעו הדדית האחד את השני

בתום הדיון המשפטי, שהתקיים בבימ"ש השלום בירושלים, דחה פסה"ד את שתי התביעות, לאחר שקבע, כי על דברים הנאמרים בישיבות ועדת הביקורת חלה הגנה מוחלטת מפני לשון הרע

הקרן הקיימת שילמה לשני עורכי הדין שייצגו שני בכירים בקק"ל שתבעו הדדית האחד את השני, 50,000 דולר כשכר טירחה עבור הוצאות ההגנה בדיון המשפטי שהתנהל בעניין.

על בסיס תעריף של 133 דולר לשעה שילמה הקרן הקיימת סכום של 20,000 דולר לעורך הדין אהרון ריבלין אשר ייצג את שלמה גרבץ - יו"ר עמית של הקרן הקיימת לשעבר.

30,000 דולר נוספים שולמו לעו"ד יעקב רובין אשר ייצג את המנכ"ל יצחק אלישיב.

הכספים שולמו במסגרת החלטה של ועדת הביקורת של הדירקטוריון לקבוע את השתתפות הקק"ל בהוצאות ההגנה במשפט הנ"ל.

התביעות ההדדיות הוגשו על בסיס של דברים שנאמרו ע"י השניים בישיבות ועדת הביקורת של הקק"ל. במהלך הישיבות הטיחו השניים האשמות האחד על משנהו שהובילו בסופו של דבר לתביעות דיבה הדדיות. גרבץ תבע מאלישיב חצי מיליון שקל בשל הוצאת לשון הרע ואילו אלישיב הגיש תביעה נגדית באותה עילה על סכום של 1.2 מיליון שקל.

בתום הדיון המשפטי, שהתקיים בפני השופט נועם סולברג בבית משפט השלום בירושלים, דחה פסק הדין את שתי התביעות, לאחר שקבע, כי על דברים הנאמרים בישיבות ועדת הביקורת חלה הגנה מוחלטת מפני לשון הרע. פסק הדין הוסיף כי למרות דברי הבלע שהוציאו האחד על השני בית המשפט איננו יכול להתערב בישיבות הוועדות וכי התערבות כזאת עשויה לגרום ל"ראש קטן".

במהלך הדיונים פנו השניים לקק"ל בבקשה להחזיר להם את הוצאות המשפט בהליך ההגנה. היועץ המשפטי של הקק"ל עו"ד מאיר אלפיה אליו הועברה ההכרעה על סכום ההחזר קיבל את בקשת עורך הדין ריבלין והודיע לו כי הסכום המבוקש 20,000 דולר עבור 150 שעות עבודה מקובל עליו.

לעו"ד יעקב רובין אשר טען כי השקיע עד מועד הבקשה 250 שעות עבודה ויידרשו לו עוד כ-100 שעות נוספות עד תום המשפט אישר עו"ד אלפיה רק 225 שעות - בסך הכל 30,000 דולר.

בתגובה לכך פנה אתמול יו"ר הארגון הארצי של הקק"ל גיל פנר ליו"ר הדירקטוריון יחיאל לקט וליו"ר עמית עזרא בנימיני בדרישה להשבת הכספים לדברי פנר הכספים הוצאו בשל משפטי דיבה פרטיים של השניים וההחלטה לשלמם היא החלטה אומללה.

עוד אומר פנר כי לאחרונה הובא לידיעתו על בכיר נוסף אשר גם הוא קיבל החזר הוצאות ההגנה בשל משפט דיבה אישי שניהל כנגד בכיר אחר. דוברת הקק"ל אורלי דורון מסרה בתגובה כי ההחלטות הדירקטוריון בעניינים אלה מעוגנות בחוק ובתקנות ההתאגדות של הקק"ל וכי קק"ל לא השתתפה בהוצאות התביעה של הצדדים.

ביחס לטענותיו של פנר נאמר כי מטרת פניותיו ופעולותיו היא למנוע מקק"ל להפעיל תוכניות הבראה וחיסכון של 150 מיליון שקל בתקציב 2004 וכי ארגון העובדים מנסה לטרפד כל ניסיון של ההנהלה להגיע להסכם על תוכנית ההבראה תוך השמצות של ההנהלה.