ארה"ב לא תכלול את ישראל ברשימה המחמירה של מדינות מפרות קניין רוחני, אך היא מודאגת מהמצב בישראל

אולמרט התחייב לקדם חקיקה בתיאום עם ארה"ב: "מקווה ששיחות שיקיימו בקרוב הגורמים המקצועיים מישראל וארה"ב יביאו לסיומם של המחלוקות"

ארה"ב החליטה שלא לשנות את מיקומה של ישראל ברשימת המעקב שמנהל משרד הסחר האמריקאי בנושא שמירה על זכויות קניין רוחני. כך מסר הערב שר התמ"ת אהוד אולמרט, בעקבות הודעה שקיבל לקראת פרסומה הלילה (שעון ישראל) בארה"ב, של הרשימה המחמירה של מדינות המפרות קניין רוחני (Priority Watch List). אולמרט אמר כי "ישראל רואה חשיבות רבה בשמירה על סביבת קניין רוחני ראוייה בישראל".

הוא הוסיף כי הוא "מקווה ששיחות שיקיימו בקרוב הגורמים המקצועיים מישראל וארה"ב יביאו לסיומם של המחלוקות ולמציאת הבנות בנושאים אלו".

במקביל לאי הכללתה של ישראל ברשימה, התחייבה הממשלה כי תמשיך לפעול נמרצות בתקופה הקרובה, לקידום חקיקה בנושא דאטה אקסלוסיביטי. הכוונה היא למתן בלעדיות למידע בתיקי הרישום של התרופות האתיות של חברות הפרמצבטיקה הבינלאומיות, המוגשים למשרד הבריאות לצורך אישור שיווקה של תרופה בישראל. חברות הגנריקה הישראליות, ובראשן טבע, מסתמכות על תוצאות הניסויים הקליניים בתיקים אלה, בעת רישום תרופותיהן, כאשר היום לא ניתנת הגנת חוק בישראל, לבלעדיות מידע זה.

במסר שהועבר לאולמרט הערב (ב') מסר נציב הסחר האמריקאי, רוברט זליק, כי ארה"ב החליטה שלא לכלול את ישראל ברשימת המעקב המחמירה, אולם, נמסר עוד, ארה"ב רואה בדאגה את מדיניות ישראל בתחום ההגנה על תיקי רישום תרופות ותמלוגים עבור השמעות פומביות למפיקים אמריקאים של דיסקים מוסיקליים.

אולמרט ביקש לסיים את המחלוקת בין ישראל לארה"ב בנושא, באמצעות אישור מזורז של המלצות וועדה בינמשרדית שעסקה בהצעות לחוק בנושא דאטה אקסלוסיביטי בישראל. אולם, עקב התנגדות ארה"ב לכמה מההמלצות, נדחה, במתואם עם נציבות הסחר, המהלך שתוכנן בממשלה.

האמריקאים התנגדו להמלצות הוועדה הבינמשרדית, בעיקר לכך שהיא קבעה בלעדיות שיווק לחמש שנים, במקום בלעדיות מידע למספר שנים רב יותר, לכך שלא קבעה מתן תקופת בלעדיות נוספת להתוויות חדשות שמתגלות לתרופות קיימות ולכך שניתן יהיה לרשום בישראל תרופה גנרית גם בתקופת הבלעדיות לאתית, ברגע שהמוצר ישווק במדינה מוכרת בעולם.

בשעה זו (יום ב' 21:00 ) טרם פורסמה הרשימה המלאה באתר נציבות הסחר האמריקאית (U.S.T.R), והיא צפויה להתפרסם במהלך הלילה, שעון ישראל.