המינהל ומשרד החקלאות החליטו להעביר השוק הסיטונאי לצומת מסובים

השוק יוקם על שטח של 350 דונם בתחום השיפוט של מועצה אזורית רמת אפעל

השוק הסיטונאי של ת"א יעבור לצומת מסובים. כך סוכם בדיון שנערך אצל מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל אבי דרכסלר. כיום שוכן השוק במיתחם בין דרך פ"ת לרחוב החשמונאים בת"א, והוא גורם לבעיות סביבתיות ותחבורתיות קשות.

בדיון שהתקיים אצל דרכסלר לפני שבועיים סוכם, כי המינהל יקדם את תכנונו של שוק סיטונאי חדש בצומת מסובים, סמוך לרמת פנקס. המינהל אמור להכין מיכרז לפרוגרמה של השוק, ולאחר מכן יפורסם מיכרז ליזמים.

השטח שבו מדובר הוא בן 350 דונם. הקרקע נמצאת בתחום שיפוטה של מועצה אזורית אפעל.

על פי התכנית, מדובר בשוק שיכיל לא רק פירות וירקות, אלא גם פירות יבשים וייתכן שגם שוק דגים.

דרכסלר אישר כי סוכם על הקמת השוק החדש במסובים. לדבריו, לא ניתן עדיין להעריך כמה זמן יידרש לצורך השלמת הליכי התכנון וההקמה, אך מדובר באישורים הנדרשים מהוועדה המקומית לתרנון ובנייה אפעל והמוועדה המחוזית של אזור המרכז. "לאחר שיהיו כל האישורים הנחוצים נבחן אפשרות לפרסם את המיכרז עוד בטרם אישור סטאטוטורי של תב"ע". אמר דרכסלר.

דרכסלר ציין, כי הקרקע לשוק החדש נבחרה מתוך ראייה לטווח רחוק של שוק סיטונאי המתאים לשנות ה-2000. הוא ציין, כי מדובר בפרוייקט שיפנה ליזמים שונים ולאו דווקא לסיטונאים היושבים כיום בשוק בת"א. דרכסלר מאמין, כי אם השוק החדש יהיה מודרני ואטרקטיבי, הוא ימשוך יזמים חדשים. לגבי פינוי השוק הקיים בת"א מסר דרכסלר, כי למינהל אין בכך חלק, משום שהקרקע שייכת לעירית ת"א, שתצטרך לפנות את השוק הקיים