מנכ"ל מקורות בכנסת: יישובים חייבים לחברה 200 מיליון שקל כיום עבור אספקת מים סדירה

מתגבש חוק חדש שיבטיח אספקת מים לכל אזרח ויבטיח תשלום של הרשויות המקומיות למקורות

החובות לחברת מקורות עבור אספקת מים סדירה ליישובים הם 200 מיליון שקל. כך אמר היום (ג') בכנסת מנכ"ל מקורות, רונן וולפמן. הוא הדגיש כי רמת החובות עלתה לאחר הבחירות לרשויות המקומיות.

וולפמן אמר, כי המצב בו הרשויות גובות 5-4 שקל עבור מ"ק מים שמקורות מוכרת ב-2 שקל למ"ק, הוא בלתי נסלח.

וולפמן התבטא בדיון של ועדה משותפת לוועדות הכלכלה והכספים אשר גיבשה עקרונות לחוק חדש שיבטיח אספקת מים לכל אזרח ויבטיח תשלום של הרשויות המקומיות למקורות.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ שלום שמחון (עבודה), שהגיש את הצעת החוק לכנסת, הנחה להגיש נוסח חוק בו ישובצו 4 עקרונות: כל הסכומים הנגבים על-ידי הרשות המקומית עבור אספקת המים יתנהלו בחשבון בנק נפרד ולא ניתן יהיה לעקלם או לשעבדם; הרשות המקומית תשלם לספקים (מקורות ואחרים) את המגיע להם מתוך החשבון האמור; הרשות לא תעשה שימוש בכספי החשבון למטרות אחרות, אלא אם הבטיחה תחילה את התשלום לספקי המים; ספק המים לא יהיה רשאי לנתק את אספקת המים לרשות המקומית אם שילמה לו לפחות 80% מחובותיה.

נציב המים, שמעון טל, אמר כי לא ייתכן חוק שיאפשר אספקת מים ללא תשלום. יו"ר מקורות, בוקי אורן, אמר כי במצב של ניתוקי המים האזרחים הם בני ערובה שעומדים חסרי אונים. לדבריו, מקורות הנמצאת בין הפטיש לסדן.

עו"ד יצחק קמחי אמר, כי יש להגביל את שיקול דעתו של ראש העיר בעניין השימוש בכספים הנגבים עבור המים. לטענתו בסכומים אלה יש להשתמש גם כדי להבטיח את איכות הצנרת והמים שיקבלו הצרכנים.