החלו דיוני הוועדה לבחירת שופטים

המועמדים: היועמ"ש לשעבר, אליקים רובינשטיין; פרקליטת המדינה, עדנה ארבל; והשופטים המחוזיים, אסתר חיות וסלים ג'ובראן

הוועדה לבחירת שופטים החלה הבוקר בדיונים בלשכת שר המשפטים יוסף לפיד, לבחירת ארבעה שופטים חדשים לבית המשפט העליון. הישיבה תהיה סגורה לתקשורת. בסיומה תפרסם הוועדה הודעה עם שמות השופטים הנבחרים.

המועמדים העיקריים הם היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אליקים רובינשטיין, פרקליטת המדינה עדנה ארבל, והשופטים המחוזיים אסתר חיות וסלים ג'ובראן, שכבר מכהנים כשופטים זמניים בבית המשפט העליון.

השר לפיד אמר ביום רביעי כי הוא שמח שמגיעים לסוף המרוץ ולסוף מחול השדים. "הוועדה תשקול ותחליט עפ"י כל אמות המידה החוקיות ולא עפ"י הלחצים שמופעלים עליה. השופטים שייבחרו בוודאי יוסיפו נדבך לבית המשפט העליון וגם יאפשרו את יעול העבודה לנוכח העומס הרב המונח על כתפי השופטים", הוסיף לפיד.

למרות דבריו של השר לפיד נמשכו ביום ד' ההתקפות על עדנה ארבל בניסיון למנוע את מינויה. שרת החינוך לימור לבנת שלחה מכתב לחברי הוועדה לבחירת שופטים ובו טענה כי ארבל ביקשה ממנה בשנת 1997, כשהייתה שרת התקשורת, לבדוק אפשרות למנות את בעלה, אורי ארבל, לדירקטור בחברת תקשורת.

בתגובה אמרה פרקליטת המדינה כי מעולם לא פנתה ללבנת. לדבריה, אדם שלישי יצר את הקשר בין בעלה לבין לבנת. ארבל אמרה כי מכתבה של לבנת הוא אחד הפרסומים המנסים לפגוע בה ולגרום לה עוול.

גם יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ מיכאל איתן שלח ביום ד'מכתב לוועדה לבחירת שופטים ובו דרש להסיר את מועמדותה של ארבל. הוא טען כי שופטת בית המשפט העליון דורית ביניש, החברה בוועדה, לוחצת למנות את ארבל. ביניש עצמה כבר הודיעה כי לא תשתתף בהצבעה.

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז וצמרת משרד המשפטים פרסמו ביום ד' הודעה המגנה את ההתקפות על פרקליטת המדינה, וקבעו כי ההאשמות שארבל, והיועץ המשפטי לשעבר אליקים רובינשטיין פעלו מתוך שיקולים זרים, הן חסרות יסוד. לדעתם, זהו ניסיון לפגוע לא רק בארבל ורובינשטיין אלא גם במערכת אכיפת החוק כולה.