מחודש יוני: אוריאל לין יקבל מלשכות המסחר שכר של 25 אלף שקל;

לין: זו תמורה צנועה. איגוד לשכות המסחר אינו מקבל סיוע ואוטונומי במימון פעילותו

החל מהחודש הבא יקבל נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, משכורת של 25 אלף שקל, בנוסף לביטוח מנהלים, קרן השתלמות וחשבון הוצאות. כך נודע ל"גלובס".

כפי שנחשף ב"גלובס", הנשיאות וגופי האיגוד אישרו את ההצעה לתשלום שכר לנשיא האיגוד. קבלת השכר תתאפשר בעקבות שינוי התקנון, לפיו הנשיא אינו מקבל שכר.

מדובר בפעם הראשונה בתולדות איגוד לשכות המסחר, מאז הוקם לפני 80 שנה, בה ישולם שכר לנשיאו. תשלום משכורת לנשיא היא חריגה גם בקרב שאר הנשיאים החברים בלשכת התיאום, בהם נשיא התאחדות התעשיינים, נשיא המלונאים, העצמאים והבנקאים.

עד כה היה נהוג, כי מנכ"לי הארגונים הכלכליים עובדים בשכר, והנשיאים והיו"רים הם חברי הענפים המיוצגים, אנשי שטח שאינם מקבלים שכר ומכהנים בתפקיד כבוד המצריך השקעה רבה, אך מקנה כוח, השפעה וקשרים.

לין סירב לחשוף את גובה שכרו, אך אמר בתגובה: "עמדתי על כך שאקבל תמורה שנמוכה כמעט במחצית משכרו של המנכ"ל, ונמוכה במאות אחוזים ממה שטוענים המתנגדים שמשקרים.

"איגוד לשכות המסחר אינו מקבל שום סיוע מתקציב המדינה, ולחלוטין אוטונומי במימון פעולותיו. החברים בוועדת התקנון, בנשיאות ובאסיפה הכללית, החליטו ברוב גדול ודמוקרטי שהם מעוניינים שהנשיא יקבל תמורה עבור העבודה שהוא משקיע".

לדברי לין, "זו בסך הכל תמורה צנועה במסגרת חצי משרה. מנהלי בנקים גדולים גובים שכר של מאות אלפי שקלים ומגלגלים את זה על האוברדרפט של המסכנים. כולם מקבלים את זה כמובן מאליו, אבל מתעסקים בתמורה צנועה שמקבל נשיא איגוד לשכות המסחר".

גובה שכרו של לין אושר בידי ועדת הכספים של האיגוד, וההחלטה צפויה לעבור בקרוב גם את אישור ועדת הביקורת.