סדר מקוצר: 25% מבין הנבחנים לראשונה בבחינת לשכת עוה"ד נכשלו בבחינה שהתקיימה באפריל

וגם: עו"ד עזי לוי מירושלים נכנס לנעליו של עו"ד משה קפלנסקי בתיק "השנים האבודות", שבעניינו הוגשה בקשה לדיון נוסף

* הנציגות הארצית של השופטים, ממתינה לשובו של יו"ר הנציגות, נשיא ביהמ"ש המחוזי בחיפה, מיכה לינדנשטראוס, מניו יורק, כדי לדון בהחלטת לשכת עוה"ד, להקפיא את משוב השופטים בחודשיים.

הנציגות אמורה להחליט, אם היא מוכנה לשוב ולחדש יחסיה עם הלשכה, במהלך הזמן שבו תפעל ועדה ציבורית למציאת פתרון למחלוקת בין השופטים ללשכה בנושא המשוב. לינדנשטראוס שוהה כעת בניו יורק במסגרת שבתון, ואמור לשוב לקראת סוף החודש. חברי הנציגות ימתינו לשובו ואז יתכנסו לקבל החלטה.

* עו"ד עזי לוי מירושלים, נכנס לנעליו של עו"ד משה קפלנסקי, בתיק "השנים האבודות", שם התבקשה בקשה לדיון נוסף. קפלנסקי ייצג את חברת הביטוח מנורה, אך חדל לייצגה, בשל סכסוך שכר טרחה גדול הניטש בינו לבינה. מנורה, כמו גם עיריית ירושלים, מגישה בתיק בקשה לדיון נוסף, ומי שמייצג אותה בעניין זה הוא לוי. התובע, שזכה בתיק בפסק דין תקדימי, מיוצג בידי עו"ד ברוך (בוקי) כצמן, ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן.

* יהודה זפט, שופט בית המשפט המחוזי בת"א, נתן באחרונה צו האוסר על ארבעת השותפים במשרד נתן מאיר, למנוע את כניסתו של השותף הנוסף, עו"ד יחיאל אטיאס, למשרדי השותפות, לעשות שימוש בנכסי השותפות, או לממש זכות מזכויותיו בשותפות. זאת, עד להכרעה בתובענה שהגיש לפירוק השותפות.

שותפיו של אטיאס - עורכי הדין נתן מאיר, דרור שניטקס, גיורא בן-טל, וגרשון רוטשילד, מבקשים להפריש את אטיאס מהשותפות, בטענה כי ביצועיו לא טובים; אטיאס טוען, כי רצונם נובע מטענתו, כי חלק מהשותפים נטלו לכיסם כספים שהגיעו לשותפות.

אטיאס, המיוצג בידי עו"ד אמנון יצחקניא, טוען כי כל עוד לא פורקה השותפות, הוא זכאי להשתמש בנכסיה, כמו כל אחד מהשותפים האחרים. שותפיו, לטענתו, חפצים לשנות זאת ולא מהססים להודיע כי יעשו זאת בכוח הזרוע. עוד הוא טוען, כי מאז ומעולם היה מהשותפים החרוצים והמסורים במשרד ושעות עבודתו הן מהרווחיות ביותר.

* פרופ' גבריאלה שלו, נשיאת הקרייה האקדמית בקריית אונו, הירצתה על סוגיות מרכזיות במבנה מערכת המשפט הישראלית, בפני משלחת של 44 משפטנים בכירים מדטרויד, שביקרה באחרונה בקרייה, וכן בבית המשפט העליון.

* דן ארבל, מנהל בתי המשפט, השופט בדימוס, תיאודור אור, ומנהל המכון להשתלמות שופטים, השופט בדימוס, שלמה לוין, משתתפים בכנס ראשון נפתח בשבוע שעבר, לעוזרים משפטיים ועורכי דין במחלקה לניהול תיקים.

* 25% מבין הנבחנים שניגשו לבחינת לשכת עוה"ד, בסוף אפריל, נכשלו בבחינה. שיעור זה מתייחס לנבחנים שניגשו לבחינה בפעם הראשונה.

* מנחם גולדברג, לשעבר נשיא בית הדין הארצי לעבודה, צפוי לתת בקרב את פסקי הבורר שלו, במחלוקת בין המסלול האקדמי של המכללה למינהל, לבין סגל המרצים, והפקידים, באשר לניכוי התשלום לאבטחת הצמיחה. עו"ד דפנה שמואלביץ, מייצגת את המכללה למינהל; עו"ד אשר חלד, את ארגון הסגל; ועו"ד גדי שילה, את הסתדרות הפקידים.