המנכ"ל הנכנס של לור"ם: נשנה אסטרטגיה ונפעל בתחום תשתיות הבנייה

חברת לור"ם הממשלתית משנה אסטרטגיה, ומרחיבה את הפעילות בתחום התשתיות, בשל ההאטה בתחום הבנייה. כך אמר ל"גלובס" מנכ"ל החברה הנכנס יעקב אטרקצ'י. אטרקצ'י אמר עוד, כי בכוונתו ליישם בחברה תוכנית הבראה, הכוללת צמצום של %20 במועסקים בחברה, וכניסה לפעילות עבור משרדי השיכון והמינהל.

הוא ציין, כי "אם לא הייתי מקבל החלטה על תוכנית הבראה, החברה היתה מגיעה למצב, שבו היתה מסיימת את שנת 98' בהפסדים גדולים".

לדברי אטרקצ'י הוא קיבל חברה במצב קשה. "עם רווח של 3.5 מיליון שקל בלבד, ולא 15 מיליון שקל, כפי שסברו גורמים בחברה". הוא אמר עוד, כי לא ייתן לחברה למות מוות טבעי, בגלל שחשבו להפריט אותה.

"לפני שנה התקבלה בוועדת שרים להפרטה, החלטה על הפרטת החברה. ועדת הכספים של הכנסת לא הסכימה, לפני חודשים אחדים, לקבל את ההחלטה על ההפרטה. כרגע אין הפרטה. אני מתכוון להפעיל את החברה כחברה עיסקית לכל דבר, כאילו אינה מועמדת להפרטה. אם יחליטו להפריט, נכין את החברה להפרטה".

אטרקצ'י הוסיף, כי "החברה מנהלת משאים ומתנים לעריכת מבצעי מכירות לגופים מאורגנים, של יחידות דיור הנמצאות בשלב סיום בנייה. בלור"ם יש כיום מלאי לא מכור של למעלה מ-100 יחידות דיור, שככל הנראה מרביתן יימכרו בשיטה זו".

התוכנית העיסקית של חברת לור"ם בשנתיים הבאות, כוללת כניסה לתחום תיכנון וניהול תשתיות, של קרקעות במושבים; המשך בניית פרוייקט גני יער בלוד; יישום תשתיות בקרקעות באר יעקב, אשר תוכננו על ידי לור"ם; המשך תיכנון וביצוע תשתיות בקרקעות מושב אחיסמך; וכניסה לפעילות עבור משרדי ממשלה, כמו משרד השיכון והמינהל.

בכוונת לור"ם להתמודד במיכרז החברות המנהלות של המינהל, ולפעול לקבלת פרוייקטים ממשרד השיכון, כמו פרוייקטים של תיכנון והקמת הוסטלים.« מאת נעה ווסרמן « המנכ"ל הנכנס של לור"ם: נשנה אסטרטגיה ונפעל בתחום תשתיות הבנייה