הנגבי: על ברק להסיר מועמדותו לראשות הממשלה שכן הדו"ח חושף התנהגות הלוקה מבחינה מוסרית

מסרב להתנצל על הביטוי "אהוד ברח" בנימוק ששריד טבע אותו * "גם בן-פורת אמרה שברק עמד כמו גולם"

שר המשפטים, צחי הנגבי, סירב היום (ב') להתנצל בפני יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, על שכינה אותו "אהוד ברח". בראיון לקול ישראל ניסה הנגבי להדוף את הטענה לעבר יוסי שריד, שלדבריו המציא את מטבע הלשון "אהוד ברח". כן הדגיש הנגבי, כי דו"ח מבקר המדינה רק חיזק אותו בטענתו, כי התנהגותו של ברק היתה לקויה מבחינה מוסרית.

הנגבי קרא לברק להסיר מיד את מועמדותו לראשות הממשלה, כיוון שלדבריו חושף הדו"ח התנהגות הלוקה מבחינה מוסרית. "הכתם המוסרי הכבד מאוד נותר גם לאחר פירסום הדו"ח", אמר. הנגבי רמז, כי חלק מהזיכוי של ברק הוא מחמת הספק. "גם מבקר המדינה אמר, שישנן טענות עובדתיות סותרות", אמר הנגבי.

בתשובה לשאלה, אם בכוונתו להתנצל, ענה הנגבי: "את הביטוי המציא יוסי שריד. אני לא ראיתי שהוא התנצל". הנגבי ציטט קטעים מספרו של שריד, בהם מתח שריד ביקורת על אי הגשת העזרה לפצועים מצד ברק. "אני לא חוזר בי מההאשמות. הדו"ח אינו מפריך את אי הדאגה לפצועים", הוסיף.

לביסוס עמדתו ציטט הנגבי את הערכת המבקרת לשעבר, מרים בן-פורת, שדיברה בראיון עיתונאי. "אני מקבל את פרשנותה של המבקרת שאמרה, כי ברק עמד כמו גולם, כי היה בהלם, לא בגלל שהוא רע. בהקשר הזה הוא לא קיבל זיכוי מהדו"ח, ובמקום להגיד 'טעיתי', הוא ממשיך להתבצר בעמדותיו".

בתגובה נמסר ממפלגת העבודה, כי "הנגבי היה ונשאר שקרן פתולוגי וביריון פוליטי, שרוקד על דם החיילים". בעבודה ייחסו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, אחריות לדברי הנגבי ולהתנהגותו, בהיותו "נושא כליו של נתניהו, שאינו מוכן לפטרו".

דובר העבודה הוסיף, כי הנגבי הוא שר המשפטים הראשון הנמצא בחקירה פלילית על עבירות מירמה והפרת אמונים. "עד יומו האחרון יישא הנגבי יחד עם נתניהו אדוניו את קלון האשמות השווא", הוסיף דובר העבודה