דוראד לא מפסיקה לייצר חדשות: תאגיד הולנדי ירכוש 26% מהון החברה

ישקיע בנוסף בפרוייקטי תחנות הכוח שתקים החברה * ביום ג' חתמה דוראד על הסכם עם זורלו התורכית להקמת תחנת כח פרטית במיליארד דולר

תאגיד BARBANT PARK BV ההולנדי העוסק בנדל"ן ותשתיות ירכוש 26% מההון המונפק של חברת דוראד.

בנוסף הודיע האתגיד כי ישתתף במימון ההוצאות של תחנת הכוח שבונה החברה באשקלון.

ביום ג' פורסם בגלובס, כי חברת דוראד חתמה על הסכם עקרונות עם חברת זורלו התורכית להקמה ותחזוקה של הקמת תחנת כח פרטית. היקף העסקה - מיליארד דולר. ראש ממשלת תורכיה רגאיב אדוארד נפגש אתמול באנקרה עם שר התשתיות יוסף פריצקי, יו"ר דוראד אורי דורי וגבי לסט, יו"ר קבוצת דלק.

תקופת ההתקשרות לצורך תחזוקת המתקן 25 שנה .

יו"ר דוראד, אורי דורי, הזמין את ראש ממשלת תורכיה להנחת אבן הפינה של התחנה, אשר תתקיים בעוד חצי שנה ואמר: "אנו נעשה עסקאות נוספות עם חברות תורכיות ואנו שמחים שיש ביכולתנו לתרום לקידום היחסים הטובים הקיימים בין מדינת ישראל ותורכיה ולהידוק שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות".

טקס החתימה נערך באנקרה ביום שלישי, בהשתתפות שר האנרגיה והתשתיות, יוסף פריצקי, ובמעמד עמיתו התורכי, השר חילמי גולר, וכן יו"ר מועצת המנהלים של קבוצת א. דורי, אורי דורי, יו"ר קבוצת דלק, גבי לסט ומנכ"ל נובל אנרג'י בארץ, קולין סינקלר.

חברת זורלו התורכית, בעלת מחזור מכירות של 4 מיליארד דולר, מתמחה בהקמת תחנות כח ובבעלותה מגוון רחב של עסקים. החברה נחשבת לחברת האלקטרוניקה הגדולה ביותר באירופה, ועסקיה כוללים בין היתר גם בנק מסחרי, עסקי טכסטיל, בתי זיקוק ותחנות כח. החברה נבחרה להקמת תחנת הכח של דוראד בשל חוזקה הפיננסי, הניסיון והיכולות לנהל את הקמת תחנת הכח ולבצע את עבודות התחזוקה.

ביום ראשון השבוע (23 במאי) דווח ב"גלובס", כי שותפות ים תטיס, שבשליטת קבוצת דלק, חתמה על הסכם עקרונות עם דוראד, למכירת גז טבעי ב-900 מיליון דולר, לתחנת הכוח הפרטית לייצור חשמל שמתכננת להקים דוראד על שטחי חברת קצא"א באשקלון. אם כך מדובר במשך שבוע אחד בחתימה על עסקאות בקרוב ל-2 מיליארד דולר שביצעה דוראד.

דוראד הינה פרויקט לאומי של ממשלת ישראל. התחנה, שתוקם בהשקעה כספית של כ- 2.5 מיליארד שקל, תתחיל לפעול עד שנת 2007. התחנה תפעל על בסיס של גז טבעי בהספק של 800 מגה וואט.