ליברמן: להכריז על פרויקט חשמול הרכבת כפרויקט לאומי

מדובר בפרויקט שלב א' בעלות של 1.6 מיליארד שקל. רכבת ישראל פרסמה היום (ב') בקשה לקבל התייחסות מהמציעים הפוטנציאלים לגבי המכרז

משרד התחבורה מבקש להכריז על פרויקט חשמול הרכבת כפרויקט תשתית לאומי. במקביל מתעכב פרסום המכרז לתכנון ביצוע הפרויקט, שאמור היה להתפרסם בתחילת אפריל.

שר התחבורה, אביגדור ליברמן, הגיש בקשה לות"ל להכריז על הפרויקט כפרויקט בעל חשיבות לאומית.

מדובר בפרויקט שלב א' בעלות של 1.6 מיליארד שקל. רכבת ישראל פרסמה היום (ב') בקשה לקבל התייחסות מהמציעים הפוטנציאלים לגבי המכרז.

יעדי הפרויקט הוא חשמול כל מסילות הרכבת - 675 ק"מ, עד 2010. עלות חשמול של כל מסילה נעה בין 400-350 אלף דולר לק"מ מסילה.

בשלב הראשון, במסגרת תוכנית החומש, יחושמלו רק 300 ק"מ (במסילות כפולות), ביניהם הקווים נהריה-אשקלון, לוד-אשקלון, לוד-תל-אביב, תל-אביב-ירושלים (1-A), ראשל"צ-מערב, ראשל"צ-אשדוד.

ליברמן אמר, כי הפעלת הרכבת באנרגיה חשמלית תחסוך 300 מיליון שקל בשנה ביחס להפעלה בדיזל. מעבר לחסכון הכספי לשימוש באנרגיה זו יתרונות נוספים, צמצום רמת זיהום אוויר, הגדלת מהירות הנסיעה ושיפור השירות לנוסעים.

רכבת ישראל צפויה לפרסם את המכרז בהיקף של 1.2 מיליארד שקל לתכנון וביצוע לקראת יולי.

לאחרונה דחה שר הפנים, אברהם פורז, את בקשת משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון להכריז בתוכנית הטיית נתיבי איילון כפרויקט בעל תשתית לאומי.