הסכם שותפות בין מפעלי נייר אמריקאיים וקב' CGEA מצרפת - תרכוש %51 מעיסוק הפסולת באמניר

בלי מיחזור הנייר והפלסטיק * התמורה - 7.8 מיליון דולר * העיסקה כפופה לאישור תדמור

קבוצת מפעלי נייר אמריקאיים ישראליים חתמה היום (ד') על הסכם שותפות אסטרטגי עם הקבוצה הצרפתית COMPAGNIE GENERALE) CGEA D`ENTREPRISES AUTOMBILES).

הקבוצה הצרפתית, העוסקת בתחום שירותי הסביבה, והנחשבת לאחת המובילות בעולם בתחום זה, תרכוש %51 מפעילות אמניר, בתחום ניהול פסולת מוצקה (פינוי אשפה, ניהול תחנות מעבר ומטמנות), תמורת תשלום של 7.8 מיליון דולר.

ההסכם אינו חל על פעילות אמניר באיסוף ובמיחזור נייר ופלסטיק. השלמת העיסקה מותנית, בין היתר, בקבלת אישור הממונה על ההגבלים העיסקיים.

הקבוצה הצרפתית היא חברה בת של הקונצרן הצרפתי VIVENDI. מחזור העסקים של החברה בשנת 97' עמד על 22.5 מיליארד פרנקים צרפתיים (כ-4 מיליארד דולר).

מפעלי נייר אמריקאיים היא היצרנית והמשווקת המובילה בארץ בתחום הנייר ומוצריו. מחזור המכירות של הקבוצה בשנת 97' הסתכם ב-347 מיליון דולר, והרווח הנקי היה 17.3 מיליון דולר.

לדברי מפעלי נייר אמריקאיים, כניסת החברה הצרפתית לארץ תביא לקפיצת מדרגה בתחום הטיפול בשירותי הסביבה ובאיכות הסביבה בארץ, וזאת על ידי הכנסת שיטות ואמצעים חדישים, וכן ניהול מתקדם של תחום זה.

הסכם זה מהווה הרחבה של התקשרות קודמת, שנעשתה עם הקמת חברת אקולטק, המשותפת לחברה הצרפתית ולמפעלי נייר, והעוסקת בפרוייקטים של הקמה ותיפעול של משרפות אשפה.

אקולטק נבחרה כאחת משלוש החברות, שעברו את שלב קדם-המיכרז, להקמת מפעל להפקת אנרגיה מאשפה בדרום יהודה. מועד הגשת ההצעות למיכרז נקבע לסוף אוגוסט השנה.

לדברי הנהלת מפעלי נייר, הכנסת שותף אסטרטגי בתחום המחזור ושירותי הסביבה משתלבת ביעד האסטרטגי של הקבוצה, לשלב גורמים בינלאומיים בעלי ידע ויכולות הוניות ואנושיות, לצורך קידום פעילות הקבוצה והרחבתה