שפונדר רכש 40 דונם במושב שורש בהרי ירושלים תמורת 19.5 מיליון ש'

יהרוס חלק מהמבנים במקום ויבנה כפר גימלאים בן 300 דירות בהשקעה כוללת של 35 מיליון דולר

הקבלן והיזם יהושע שפונדר רכש מחברת מלון שורש 40 דונם במושב שורש בהרי ירושלים, ב-19.5 מיליון שקל. שפונדר מתכנן להרוס חלק מהמלון וחלק מן הצימרים הקיימים במקום. שפונדר יבנה על המגרש המתפנה כפר גימלאים בן 300 דירות, בהשקעה כוללת של 35 מיליון דולר, כולל הקרקע.

מלון שורש נמצא בבעלות שווה בידי האגודה השיתופית של מושב שורש ושל חברת בר-טן, מקבוצת החברה להשקעות של בנק דיסקונט. דיסקונט השקעות אומרת כי מתנהל מו"מ, אך העיסקה טרם הושלמה.

גזבר מושב שורש, רמי בראל, שהוא גם דירקטור בחברת המלון, אישר את פירטי העיסקה כאמור לעיל. שפונדר אישר גם הוא את פרטיה.

שפונדר, מגדולי הקבלנים הפרטיים באיזור השרון, רוכש 40 דונם מתוך המשבצת המלונאית של המושב, ששטחה הכולל 85 דונם. על המגרש ששפונדר רוכש עומד אחד מבנייני המלון, ובו 60 מתוך 134 חדרי המלון. כן עומדים על המגרש 12 מתוך 60 הצימרים של מושב שורש - בניינים אלו יהרסו.

שורש יישאר עם מלון בן 74 חדר ו-48 צימרים. בנוסף, ימשיך לפעול מלון הדירות, שבו 120 סוויטות. בראל אישר לגלובס פרטים אלו.

שפונדר אמר, כי בכוונתו לבנות כפר גימלאים ברמה גבוהה, על בסיס השיטה הידועה כבתי דיור מוגן. לדבריו, מיועדות הדירות בעיקר לעצמאיים. הרוכשים ישלמו דמי פיקדון, והם או יורשיהם יוכלו בעתיד למכור את הדירות חזרה ליזם, במחיר צמוד לדולר ללא ריבית, תוך ניכוי 3%-2.5% מערך הנכס עד לתקרה של 10 שנים.

בנוסף, יבנה שפונדר בצמוד שלוש מחלקות סיעודיות, על-פי דרישת משרד הבריאות מפרויקטים מעין אלו.

שפונדר אמר, כי העיסקה מותנית באישור שינוי ייעודו של המגרש ממלון לבית דיור מוגן. לדבריו, שינוי יעוד הקרקע נמצא בהליכי אישור מתקדמים.

שפונדר הוא בעליו של כפר הגימלאים פרוטיאה באיזור השרון, וכן בנה מגורים ומרכז מסחרי ביישובי השרון בשנים האחרונות. שפונדר, יו"ר ארגון הקבלנים באיזור השרון , נחשב למועמד מוביל לתפקיד נשיא התאחדות הקבלנים, עם פרישתו הצפויה של שמואל אולפינר בסוף השנה.