מפתחת הויאגרה פייזר מבקשת למנוע מחב' זס.ד.ז. קוסמטיקס לייצר "שיאגרה"

ס.ד.ז. קוסמטיקס מתכוונת לייצר ולשווק תחת השם "שיאגרה" גלולות המתוארות על-ידה כ"גלולה נשית להגברת החשק המיני"

יצרנית התרופות הגדולה בעולם, פייזר מארה"ב, שפיתחה בין היתר את התכשיר הרפואי ויאגרה, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד האוסר על חברת ס.ד.ז. קוסמטיקס ובעליה ומנהלה ד"ר אבנר שמר, לייצר ולשווק תחת השם "שיאגרה" גלולות המתוארות על-ידה כ"הגלולה הנשית להגברת החשק המיני".

בנוסף, פייזר מבקשת לאסור עליה לעשות שימוש בסימן המסחר ויאגרה ובכל סימן הדומה לו עד כדי הטעייה, ובכלל זה בסימן שיאגרה.

פייזר טענה בפנייה לבית המשפט, באמצעות עו"ד איתן שאולסקי, כי המשיבים החלו לאחרונה לשווק גלולות תחת השם שיאגרה, בין היתר באמצעות אתר אינטרנט שבעמוד הפתיחה שלו נכתב בהדגשה: "לגברים יש את הויאגרה ועלינו אף פעם לא חושבים". על-פי כתב התביעה, באתר נכתב, כי שמר הוא מפתח השיאגרה.

עוד נטען, כי באחת המודעות באינטרנט נעשה ניסיון לגייס מפיצים למוצר שיאגרה, ובה נכתב בין היתר, כי "הויאגרה הכניסה לחברת פייזר מיליארדים של דולרים בשל המוצר המדהים שמיליוני גברים חיפשו לקנות, וזה עומד לקרות שוב עם השיאגרה, מוצר מקביל לנשים".

לטענת פייזר, סימן המוצר שיאגרה דומה הן בעברית והן באנגלית לסימן המסחרי של ויאגרה. לדבריה, המשיבים מנסים לקצור את פירות ההשקעה שלה ולנצל את המוניטין האדיר שלה בסימן המפורסם ויאגרה. לדברי פייזר, המשיבים בחרו במכוון להתחרות באופן בלתי הוגן, תוך ניצול המוניטין שלה ורמיסה ברגל גסה של זכויותיה.

השופט יהודה זפט דחה את הבקשה למתן הצו במעמד צד אחד וקבע, כי הבקשה תועלה ללשכתו לאחר השלמת הגשת טיעוני הצדדים. טרם נתקבלה תגובת המשיבים. (ת.א 1762/04).