רש"ת: מסוף המטענים הנוסף בנתב"ג צפוי להתחיל ולפעול מ-2006

מכחישה טענת מ.מ.ן: אין במכרז כל הרחבה של ההרשאה להפעלת המסוף

רשות שדות התעופה בישראל הודיעה, כי להערכתה מסוף המטענים הנוסף בנתב"ג צפוי להתחיל ולפעול מ-2006.

ההודעה נמסרה בתגובה לעתירה שהגישה מ.מ.ן. החברה ביקשה להורות לרשות לשנות את תנאי המכרז להפעלת מסוף המטענים הנוסף ואת תנאי חוזה ההרשאה שייחתם עם הזוכה.

מ.מ.ן ביקשה להוסיף מגבלה לפיה עד מארס 2007 יוכל הזוכה במכרז לטפל אך ורק במטעני ייצוא חקלאיים מסוג, ובהיקף זהים לאלה בהם טיפלה בפועל אגרקסקו.

מ.מ.ן טענה בעתירתה, כי המכרז התיימר להרחיב את תחום ההרשאה כך שיחול על מצרכים מתכלים שלא קשורים לחקלאות. לטענתה, אם לא יתוקן היקף ההרשאה המוצע במכרז ובחוזה, תופר התחייבותה של הרשות כלפי ממן, וכפועל יוצא מכך יפגע עיסוקה.

בכתב התגובה הכחישה הרשות טענות אלה של מ.מ.ן, וטענה כי אין במכרז כל הרחבה של ההרשאה להפעלת המסוף.

לדברי הרשות, המכרז להפעלת מסוף אגרקסקו פורסם לפני ארבעה חודשים, המכרז תלוי ועומד, מסמכיו נרכשו ע"י גורמים שונים. להערכת הרשות מסוף המטענים הנוסף צפוי להתחיל ולפעול בשנת 2006, ונכון להיום מ.מ.ן זוכה בפועל בהפעלה בלעדית למשך שלוש שנים של מסוף המטענים הכללי.

לטענת הרשות, היא אינה רואה עצמה מנועה מלהמשיך בהליכי המכרז, וטענת מ.מ.ן לפיה בהתאם למכרז ניתן לשנע במסוף מוצרים הדורשים קירור גם אם אין להם כל זיקה לתחום החקלאות. אינה נכונה.

לטענת הרשות, אין במכרז הרחבה של היקף ההרשאה, אלא ניסוח מעודכן של היקפה, באופן שאין בו כל הפרה של הסכם הפשרה בין הרשות לבין מ.מ.ן.

(עת"מ 1728/04)