הסתיים הסכסוך במשפ' אייזנברג: ליז הרדי הצטרפה לפשרה

בעקבות פסק הבוררות, אשר קבע, כי ההסכם השני בין ליז לבין אמה עודנו בתוקף

ליז הרדי, בתו של שאול אייזנברג, הצטרפה להסכם הפשרה בין בני המשפחה באשר לחלוקת עיזבון האב. אמש (ב') חתמה הרדי על ההסכם, ובכך בא לסיומו מאבק הירושה הקשה שהתנהל מאז פטירתו של אייזנברג, בחודש אפריל שעבר. כך נודע ל"גלובס".

לפי הסכם הפשרה, תקבל הרדי %5 מהעיזבון. הרדי סירבה בתחילה להצטרף לפשרה, בטענה, כי קיימת שורת הסכמים שערכה עם אמה, לאה אייזנברג, ואשר לפיהם היא זכאית לקבל גם שיעור מסויים מתוך חלקה של האם בהסכם הפשרה.

הצדדים נחלקו בעניין זה, והמחלוקת התבררה בפני השופט בדימוס אליהו וינוגרד, המשמש אף כמנהל העיזבון. בפסק הבורר שנתן וינוגרד בשבוע שעבר, הוא קבע, כי ההסכם השני בין האם לבת, הוא ההסכם התקף.

בהסכם זה התחייבה האם להשלים את חלקה של הרדי בעיזבון עד לשיעור של %5, אם יקטן חלקה מכך. כן התחייבה לשפות את בתה ב-%5 נוספים, אך לא יותר מ-3 מיליון דולר, בגין הוצאות משפטיות שהיא צפויה לשאת בהן במסגרת סיועה לאם. בכך תואם ההסכם את החלק שיועד להרדי בהסכם הפשרה, בתוספת השיפוי על הוצאותיה.

בעקבות פסק הבוררות, העבירו עורכי דינה של הרדי, יוסי שגב ואפי פרי, את חתימתה של הרדי על הסכם הפשרה. עם זאת, הרדי צירפה לכך הסתייגות, לפיה חתימתה נעשית בכפוף לפסק הבורר ומבלי לגרוע מתוקפו. משמעות הדבר, כי הרדי שומרת לעצמה את הזכויות הנובעות מפסק הבורר, לפיהן היא זכאית לקבל 3 מיליון דולר בגין הוצאותיה המשפטיות, מעבר ל-%5 מהעיזבון.

יצויין, כי בפסק מציין וינוגרד, כי קיימת מחלוקת בין הצדדים באשר לשווי העיזבון: בעוד באי כוחה של הרדי סוברים, כי העיזבון מגיע כדי 600 מיליון דולר, הרי באי כוחו של ארווין טענו, כי הוא מגיע לכל היותר למחצית הסכם.

סכסוך הירושה היה מלווה בהאשמות קשות, בעיקר בין ארווין אייזנברג, ליז הרדי ולאה אייזנברג. בין השאר טען ארווין, כי ליז המיטה חרפה על משפחתו; ליז טענה, כי הצוואה שהציג ארווין אינה תקפה (צוואה שהקנתה לו %80 מהעיזבון); לאה טענה, כי ארווין פגע בכבודה ובכבוד אביו המנוח.

הסכם הפשרה גובש בחודש ספטמבר השנה, בין עוה"ד שייצגו את הצדדים - טוביה ארליך ואהוד סול מצד ארווין; אבנר זינגר, יעקב וינרוט וגיל אוריון מצד לאה; עקיבא לקסר מצד דימנט; משה קשת מצד אדית רוזנפלד; ויגאל ארנון מצד אסתר זוכוביצקי