אושרה התוכנית להקמת גשר קלטראווה בפרויקט הרכבת הקלה בכניסה לירושלים

אושרה התוכנית להקמת גשר קלטראווה בפרויקט הרכבת הקלה בכניסה לירושלים. התוכנית אושרה לאחר שנדחו עיקר ההתנגדויות.

עיקר המתנגדים היו תושבי רחוב שדרות הרצל הגרים בסמיכות לתוואי הגשר. לטענתם, הקמת הגשר תפגע בסביבה מבחינת רעש, רעידות וסינוור. הם הוסיפו כי עיצוב הגשר אינו מתאים לאיזור של שכונת מגורים ולאיזור זה בפרט.

המתנגדים טענו עוד, כי לפני הוועדה המחוזית לא עמדה תוכנית כוללת של מתחם הכניסה לעיר.

ועדת ההתנגדויות המחוזית דחתה את הטענות התכנוניות וקבעה לעניין הרעש, כי על-פי חוות הדעת שקיבלה, הקמת הגשר תפחית בשליש את עוצמת הרעש הקיים כיום.

לעניין סנוורי האור קבעה הוועדה, כי סנוור אור מפנסי הרכבת אינו סביר כיוון שמדובר בתאורה עמומה שאינה חריגה בנוף העירוני. תאורה מסוג זה קבעה הוועדה, צפויה להוסיף יופי ואיכות לאיזור.

לעניין חזות הגשר קבעה הוועדה, כי הגשר יהיה נקודת ציון לכניסה לירושלים ולדבריה הוא תוכנן בהתאם לאילוצים.

הוועדה גם דחתה את הטענה לעניין העדר תמונה כוללת של המתחם הכניסה לעיר. הוועדה קבעה, כי היא מודעת לעצם קיומם והיקפי הבינוי בכניסה לעיר ולכן יש לדחות את ההתנגדויות.

המתנגדים טענו בנוסף, כי קיים ניגוד עניינים והתנהלות בלתי חוקית של מהנדס העיר ויו"ר הוועדה המחוזית בקידום התוכנית. הוועדה קבעה, כי מעבר להטחות אשמות בעלמא, אין כל ביסוס עובדתי לטענות המתנגדים בנוגע לניגודי עניינים או התנהלות בלתי חוקית כלשהי.

הוועדה קיבלה בחלקה רק את ההתנגדות שעניינה הכנת גישה ראויה לעיוורים הגרים בשכונה והמגיעים לבית חינוך לעיוורים. הוועדה התנתה את מתן היתר הבנייה בתיאום מעברים לעיוורים.

הוועדה הגבילה את מתן האישור ל-180 ימים בהם יכולים היזמים לפעול להוצאת היתר בנייה.

מנהל פרויקט גשר קלטראווה, שמוליק צברי, אמר, "הוועדה העניקה גושפנקא שאנו מנהלים את הפרויקט לטובת הציבור ולטובת העיר ירושלים. אנו נפעל על מנת להתחיל את העבודה בהקדם האפשרי".

הגשר תוכנן ע"י האדריכל הספרדי, מומחה בינלאומי לגשרים, האדריכל סנטיאגו קלטראווה, ועלותו 100 מיליון שקל.