כי"ל השלימה מכירת נגב מינרלים לאלי רזין ב-21.2 מ' ד'

תרשום רווח הון של 6 מיליון דולר ברבעון השני

כימיקלים לישראל השלימה את מכירת נגב מינרלים לקבוצת דורז ד.ר אחזקות, שבשליטת אלי רזין. החברה נמכרה לרזין תמורת 21.2 מיליון דולר במזומן ובפירעון התחייבויות, וכי"ל תרשום בעקבותיה רווח הון של 6 מיליון דולר שיכללו בדו"חות הרבעון השני.

נגב מינרלים מעסיקה 48 עובדים בשני מפעלים. הראשון הוא מפעל לייצור אבן, גיר וסיד, המיועד לתעשיית הכימיה ולענף הבנייה. המפעל השני מייצר חול סיליקה, המשמש את תעשיית הזכוכית, השיש הסינתטי ובתי יציקה. כי"ל תמשיך לרכוש מנגב מינרלים סיד וגיר, שמשמשים כחומרי גלם במפעליה.

מכירת נגב מינרלים על ידי כי"ל נעשתה במסגרת האסטרטגיה העסקית של הקבוצה להתמקד בתחומים המהווים את ליבת עסקיה. בשנים האחרונות מכרה הקבוצה שורה של חברות שאינן בליבת העסקים, ובכלל זה מכירת נכסי נדל"ן, 50% מאיי.די.אי (הנדסת התפלה, שכי"ל ממשיכה להחזיק במחצית ממניותיה), מעבדות ים המלח (אהבה) ולפני כמה שבועות מכירת פעילות הכרייה התת קרקעית של חברת אדום.

משפחת רזין, שרכשה את נגב מינרלים מכי"ל, אינה מוכרת לציבור. אחזקה בולטת של המשפחה היא בקבוצת ארא, שמחזיקה ב-6.7% בחברת הבנייה והתשתית צמנטכל, שנקלעה בשנים האחרונות לקשיים, והבעלות עליה נמכרה ממשפחת קוטיק וקבוצת רוכשים, בהם משה פרזינסקי (המכהן כמנכ"ל החברה), סולל בונה ועוד. בנוסף, משפחת רזין החזיקה בעבר בשורה של עסקי נדל"ן במזרח אירופה, ובשנות ה-90 היא גם החזיקה בשורה של חברות בועה, כגון אוקטובה.