יוניטרוניקס תספק מערכות לקוקה-קולה ב-3 מיליון שקל

צפוייה להשלים הפרויקט ברבעון הראשון של 2005 * להבטחת התחייבויותיה, תמציא יוניטרוניס ערבויות שישתחררו בהדרגה בהתאם להתקדמות העבודה

חברת יוניטרוניקס, שהשלימה לפני שבועות ספורים את הנפקתה בבורסה של תל אביב, מדווחת היום כי התקשרה עם החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ (קוקה-קולה) לשם אספקה והתקנה של מערכת בקרה לניהול מערך הייצור וכן מערכת אוטומטית לשינוע עילי במפעל קוקה-קולה בבני ברק. תמורת המערכת, תשלם קוקה-קולה ליוניטרוניקס כ-3 מיליון שקל, בכפוף להשלמת אבני דרך שהוגדרו בהסכם ביניהן. הפרוייקט כולו צפוי להסתיים ברבעון הראשון של שנת 2005. להבטחת התחייבויותיה, יוניטרוניקס תמציא ערבויות, שישתחררו במנות בהתאם להתקדמות העבודה.

המערכת אשר תותקן בפרויקט מתבססת על בקרים תעשייתיים מתוצרת יוניטרוניקס ועל כלי תוכנה ושליטה נוספים שפיתחה החברה. "קווי ייצור מודרניים מחייבים כיום כלי ניהול ושליטה מתקדמים, המתממשקים לכלל מערכות הניהול בארגון" , אומר חיים שני, מנכ"ל יוניטרוניקס. "הצורך בחיבור מלא בין קווי הייצור, השינוע וההעמסה לבין מערכת ERP דוגמת SAP, בולט במיוחד כאשר יש צורך לעמוד בתפוקות גבוהות ובתזמונים מדויקים. היכולת לתזמן ייצור ושינוע סחורה באופן שיאפשר למשאיות רבות לשהות זמן קצר ככל האפשר בתחומי מפעל, מאפשר ניצול טוב יותר של שטח מפעל נתון במגבלות תחבורה אזוריות".

לפני מספר שבועות הודיעה יוניטרוניקס כי זכתה במכרז להקמת מחסן אוטומטי עבור פלאפון. בשנים האחרונות, זכתה החברה במכרזים נוספים בתחום הלוגיסטיקה ומערכות הבקרה והשתתפה בהקמה והשבחה של מערכות בטבע, ממן, הום סנטר, תרו, שטראוס, תנובה (רחובות), התעשיה האווירית ועוד.

יוניטרוניקס, העוסקת בייצור ושיווק של מוצרי אוטומציה תעשייתית (בעיקר של בקרים לוגיים מתוכנתים), הוקמה בשנת 1989 על ידי חיים שני ובני משפחתו וגלגלה מחזור שנתי של 1.5 מיליון אירו. בשלב מסוים החליטו יתר בני המשפחה לפנות את הבמה לשני, שרכש מהם את אחזקותיהם. בחודש יולי 1999 היא הפכה לחברה ציבורית. בשנת 2001 הסתכמו מכירותיה ב-12.5 מיליון שקל, בשנת 2002 עלו ל-20.7 מיליון שקל ובשנת 2003 הגיעו ל-40.3 מיליון שקל.

ברבעון הראשון של 2004 דיווחה החברה על מכירות של 13.4 מיליון שקל, והיום היא מגלה כי מגמת הצמיחה נמשכת, מה שאומר שגם השנה צפוייה החברה להציג החברה צמיחה דו-ספרתית. הרבעון הראשון מהווה נקודת תפנית מבחינתה של יוניטרוניקס, שכן עברה בו לרווחיות של כחצי מיליון שקל, לעומת הפסד של 1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. חיים שני, מנכ"ל החברה, ציין כי מגמת הרווחיות של החברה צפויה להשתפר, כיוון שמרבית ההשקעה של החברה במחקר ופיתוח מוצריה, כבר מאחוריה. "במצב בו אנחנו נמצאים כעת, אנחנו זקוקים להון כדי לצמוח, אבל לא נעשה את זה על חשבון הרווחיות שלנו", אמר שני. "המטרה שלנו היא להוות 20%-25% מנתח השוק העולמי בו אנו פועלים, בתוך כחמש שנים".?