הערכת חוצה ישראל: נדרשים מאות מיליוני שקלים נוספים

מנכ"ל חוצה ישראל, יהודה כהן, אמר, כי עלות קטע 18 בתכנון המקורי עמדה על 400 מיליון שקל. אך נוכח השינויים שנעשו למען שמירת הטבע העלות תגדל ל-550 מיליון שקל

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ שלום שמחון (עבודה), ביקש מהאוצר להעביר אליו את תוכניותיו להמשך תקצוב כביש חוצה ישראל, עד סוף 2005. זאת, בעקבות טענות שעלו בדיון בוועדה, כי בניית הכביש בקטעים הדרומיים ובקטע 18 מצומת עירון דרך הרי מנשה עלולה לעכב את המשך הפרויקט.

מנכ"ל חוצה ישראל, יהודה כהן, אמר, כי עלות קטע 18 בתכנון המקורי עמדה על 400 מיליון שקל. אך נוכח השינויים שנעשו למען שמירת הטבע העלות תגדל ל-550 מיליון שקל.

נציג משרד התחבורה, צ'רלי סלומון, הדגיש, כי על אף החלטת הממשלה לקצץ בתקציבי המשרדים, משרדו לא יפחית את תקציב הפיתוח שאושר לחברת כביש חוצה ישראל.

יו"ר הרשות לפיתוח הנגב, שמואל ריפמן, אמר, כי סלילת הכביש מדרום לגדרה נפסקה, ועל האוצר להעביר עוד השנה 50 מיליון שקל, בנוסף לתקציב המאושר בסך 450 מיליון שקל. לשנת 2005 נדרשים 150 מיליון שקל נוספים.