טוענים בעתירה מנהלית: הוועדה המחוזית היוותה חותמת גומי בעת אישור חניון תת-קרקעי במקום חניון הבימה

העותרים מבקשים לבטל את ההחלטה ולהורות על השבת התוכנית לידי היזם לתכנון מחדש

"החלטות הוועדה המחוזית ת"א בעת אישור תוכנית להקמת חניון תת קרקעי של 1,500 מקומות חנייה במקום החניון הקיים, נתקבלו ללא בדיקת הנתונים הרלוונטיים, ללא הפעלת שיקול דעת וללא איזון אינטרסים ראוי, והן נגועות בחוסר סבירות קיצוני". כך נטען מעתירה מנהלית שהוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בת"א על-ידי משרד עו"ד סהר סטוביצקי ושות' ומשרד עו"ד וינברג דורון כנגד הוועדה המחוזית ת"א והוועדה המקומית ת"א.

העותרים, י.סהר נכסים, י.ר.ס נכסים, א.ס.ז. נכסים, רמסטו נכסים, אבניור נכסים ואורנה רון מבקשים מבית המשפט לבטל את החלטת הוועדה המחוזית ולהורות על השבת התוכנית לידי היזם לתכנון מחדש. עניינה של העתירה היא בתוכנית של הוועדה המקומית ת"א להקמת חניון תת-קרקעי בן 1,500 מקומות חניה ב-7 קומות, בתחום ככר התזמורת, שאמור לשרת את באי הבימה והיכל התרבות ואת תושבי האיזור, וכן בתוספת שטחי בנייה להבימה ולהיכל התרבות.

העותרים, שהם בעלי זכויות בעלות בבניין ברח' מרמורק 4, וחברת נכסי וין דור, בעלת המקרקעין בשדרות רוטשילד 135, טענו, כי המידע שניתן לציבור בתקנון התוכנית ובתשריט אינו מפורט דיו וחסרים בו פרטים מהותיים שהוסתרו מהוועדה המחוזית.

העותרות טענו, כי "יישומה של התוכנית יהווה מכת מוות לכל האיזור, יפקוק את הרחובות הצרים ממילא, יגדיל לעין שיעור את מטרדי זיהום הסביבה והרעש, יפחית את שווים של הנכסים הסובבים את החניון, מאידך, לא תגשים התוכנית את המטרות שלשמן היא תוכננה. עוד נטען, כי התוכנית מנוגדת למדיניות משרד התחבורה, כפי שבאה לידי ביטוי בהתנגדותו לחניון שעיריית ת"א מתכננת מתחת לכיכר רבין".

לטענת העותרים, הוועדה המחוזית לא מילאה את תפקידה ולא דרשה מהוועדה המקומית ת"א לצרף את כל הפרטים הרלוונטיים לתוכנית, ועל ידי כך כשלה במילוי תפקידה. משרד הפנים ועיריית ת"א מסרו בתגובה, כי אין הם מתייחסים לתביעות בתקשורת ואת תגובתם הם ימסרו בבית המשפט.