הפרקליטות סגרה את תיק החקירה נגד ליברמן בעניין עמותת "גשר העלייה"

הנימוקים: לא נמצאו ראיות מספיקות בנוגע לשכרו ולהלוואה שנטל; חלף זמן רב מאז מכר את רכבו לעמותה

פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, והיועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, החליטו לסגור את תיק החקירה כנגד מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר וראש תנועת "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, בעניין פעילותו בעמותת "גשר העלייה". מדובר בחשדות לכאורה, לפיהן נטל ליברמן בשנת 1992 סכום של 11 אלף שקל מהעמותה, בלא שהחזירם, עד למועד הגשת התלונה נגדו.

הנושא הראשון שנבדק היה חשד, לפיו ליברמן "הכתיר" עצמו לתפקיד מנכ"ל העמותה, במטרה שיוכל לתרץ משיכת כספים מחשבון העמותה. זאת, בעוד שלמעשה היה זה תואר פיקטיבי.

עניין שני שנבדק, היה הלוואה בגובה 30 אלף שקל, שלגביה טען ליברמן, כי החזיר אותה כ-9 חודשים לאחר נטילתה. החשד היה, כי ועד העמותה מעולם לא אישר לליברמן את ההלוואה, וכן שההלוואה לא הוחזרה על ידו, כפי שטען.

הפרקליטות מציינת, כי בשני עניינים אלה הוחלט לסגור את התיק מחוסר ראיות מספיקות, שכן קיים ספק אם יש די ראיות לשלול את טענותיו של ליברמן, ברמה הדרושה במשפט פלילי.

העניין השלישי שנבדק, היה החלטתו של ליברמן למכור לעמותה את רכבו המשומש בסכום העולה על שוויו. גם בנושא זה הוחלט לסגור את התיק, לאחר התלבטויות. זאת, בנימוק שכאשר העניין נותר לבדו, ובהתחשב במאזן בין חומרת העבירה לבין חלוף הזמן הרב - הרי שאין להגיש כתב אישום בנושא זה.

לדברי הפרקליטות, מאחר שהחקירה החלה תקופה קצרה לפני תום תקופת ההתיישנות, ולו היה מוגש כתב אישום נגד ליברמן, היה המשפט מתנהל כשבע שנים לאחר ביצוע העבירה - הוחלט, משיקולי מדיניות העמדה לדין, לסגור את התיק גם לגבי פרט זה