עליה של 0.3% במדד מלניק למצב המשק בחודש מאי

פרופ' מלניק: "המשק מצוי בתהליך מהיר של יציאה מהשפל הכלכלי שפקד אותו בשנים האחרונות"

מדד מלניק למצב המשק עלה בחודש מאי ב-0.3% לדברי פרופ' רפי מלניק מבי"ס אריסון למנהל עסקים במרכז הבינתחומי הרצליה, עליית המדד משקפת שהמשק נמצא בתהליך מהיר של יציאה מהשפל הכלכלי, שפקד אותו בשנים האחרונות.

פרופ' מלניק מוסיף, כי הצמיחה של הייצור התעשייתי ממשיכה להיות הגורם הבסיסי להתאוששות המשק. המדד של מאי הושפע מעלייה חריפה של מדד היבוא, הכולל עלייה של כ-10% ביבוא תשומות וחומרי גלם לייצור המקומי, ועליה של כ-8% למוצרי צריכה. התפתחויות אלה תומכות בהערכת פרופ' מלניק, שהמשק ימשיך להתרחב בהמשך השנה.

רכיבי מדד אפריל כוללים: עלייה של 0.4% במדד הייצור התעשייתי בחודש אפריל, לאחר ירידה של 1.1% בחודש מארס; ירידה של 0.6% במדד הפדיון של ענפי המסחר והשירותים בחודש אפריל, לאחר ירידה של 0.1% בחודש מארס; עלייה של 9.8% במדד היבוא בחודש מאי, לאחר ירידה של 0.4% בחודש אפריל, וירידה של 1.1% במשרות השכירים בסקטור העסקי בחודש מארס, לאחר ירידה של 0.3% פברואר.

מדד מלניק, שפותח ע"י פרופ' רפי מלניק מבי"ס אריסון למנהל עסקים במרכז הבינתחומי, מאבחן בזמן אמת את רמת הפעילות ואת התפניות בפעילות המשקית בישראל. מדד מלניק מורכב מנתונים בסיסיים, שמתפרסמים על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.