א.ד. יעקבוביץ' תכננה להקים פרויקט שאפתני של מסלולי גולף ודירות נופש באשקלון; זה לא קרה

הגרעון בהון העצמי של א.ד. יעקבוביץ', יזמית פרויקט הגולף באשקלון, העמיק ל-112 מיליון שקל* חובות החברה לבנקים ובראשם דיסקונט - 151 מיליון שקל

הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של חברת א.ד. יעקבוביץ' (לשעבר שקד נתנאל) אינם נושאים עמם בשורה גדולה. חלומה של החברה להקים פרויקט שאפתני של מסלולי גולף מוריקים ודירות נופש באשקלון, התנפץ אל קרקע המציאות הקשה של מיתון מתמשך ומשבר בענף התיירות.

יעקבוביץ', שבשליטת דב שקד ובני משפחתו, נתונה כיום בגרעון של 112 מיליון שקל בהון העצמי (לאחר הפסד של 6.5 מיליון שקל ברבעון הראשון) ולה חובות של 151 מיליון שקל לבנקים ובעיקר לדיסקונט, הבנק המלווה של פרויקט הגולף. גורמים אלה ונוספים מעוררים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כ"עסק חי".

לא רק יזמי הפרויקט חסרי אונים, גם הבנק המלווה. כבר בחודש אפריל 2002 פנה דיסקונט לחברה-הבת של יעקבוביץ', גולף אשקלון, בדרישה כי תפרע בתוך חודש את חובותיה לבנק. אלא שמאז חלפו כבר יותר משנתיים, החוב טרם הושב והמו"מ בין הצדדים עדיין נמשך. יעקבוביץ' מעדכנת, כי בין הנושאים הנבחנים במו"מ נמצא גם, הפלא ופלא, מימוש הפרויקט כולו או חלקים ממנו.

יעקבוביץ' ערבה למחצית מחובות הפרויקט לדיסקונט. למחצית השנייה ערבה משפחת המיליארדרים לבית שטיינמץ - בני, דניאל ורז - שבאמצעות חברת בטרגן העמידו באמצע שנות ה-90 הלוואה של 50 מיליון דולר לגולף אשקלון כנגד השתתפות במחצית מרווחיו הצפויים של הפרויקט.

כפר הגולף באשקלון אמור היה להיבנות על שטח של כ-350 דונם שנרכש מידי חברת דיור של בנק הפועלים. בסוף שנת 2000 הגישה גולף אשקלון תב"ע מתוקנת לוועדה המקומית לבניית כ-284 יח"ד צמודות קרקע, 100 דירות גג וגן, 798 יח"ד בבנייה רוויה וכ-90 אלף מ"ר שטחי מגורים, מלונאות, נופש ומסחר.

התב"ע המתוקנת אושרה בוועדה המחוזית להפקדה בתנאים, אך מפאת התארכות הזמנים בקשר עם אישורה ומצוקת המזומנים אליה נקלעה גולף אשקלון בשנים האחרונות, מותנה המשך מימוש התוכניות בפרויקט בהסדרים והסכמות שאליהם תגיע גולף אשקלון עם הבנק.