נציגי חמש חברות המרכיבות את קבוצת MTS המתמודדת על הקמת קו הרכבת הקלה בת"א, נפגשים היום (ד') עם סגירת הגליון, בתל אביב, כדי לחתום על חוזה להקמת הקונסורציום.
החברות הן אפריקה ישראל להשקעות, אגד, חברת התשתיות הסינית CCECC, חברת התשתיות הפורוגזית - סווארש דה קושטה, וחברת סימנס הגרמנית. לכל חברה אמורים להיות 20% בקונסורציום ואפריקה ישראל אמורה לעמוד בראש הקונסורציום ולנהל אותו.
מנכ"ל החברה, פיני כהן, אמר היום כי אין ביטחון שהחוזה אכן ייחתם הערב או הלילה. לדבריו, מדובר בהחלטה גדולה וחשובה לגבי אפריקה ישראל ויתר החברות כי מדובר בהשקעה של 2 מיליארד דולר.
המכרז הוא על כריית וסלילת שני קווי רכבת תחתית, האחד מפתח תקווה לראשון לציון והאחר מצומת גלילות למערב ראשון לציון, עם כמה שלוחות והסתעפויות. משך הבנייה מוערך ב-10-5 שנים.
זו הפעם הראשונה, ככל הידוע, שחברה סינית תשתתף בפרויקט גדול בישראל. צוות של אפריקה ישראל חזר השבוע משנחאי, שם נפגש עם נציגי החברה הסינית ובחן את פעילותה.
כהן אמר, כי מדובר בחברת תשתיות ענקית עם מחזור של 12 מיליארד דולר. לדבריו, במגעים עם CCECC דובר בין היתר על אפשרויות לשיתוף פעולה בין שתי החברות לבנייה בחו"ל, בעיקר במזרח הרחוק.
חברת דה קושטה סיימה זה עתה לבנות רכבת קלה בפורטוגל; חברת HTM ההולנדית תשמש כקבלן משנה לתיפעול המערכת.
הנהלת אפריקה ישראל העריכה שיש לקונסוצריום סיכוי טוב לזכיה במכרז. במקביל, הגדיר היום יו"ר החברה ובעל השליטה בה, לב לבייב, את כביש מספר 6, כ"השקעה כושלת", אך אמר שהוא מקווה שהפרויקט יהיה רווחי בעתיד. אפריקה ישראל היא בעלת 33% בפרויקט הכביש, שאורכו 86 ק"מ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.