פיקוד העורף יחלק כדורי "לוגול" לאוכלוסיה המתגוררת בסמוך לכורים הגרעיניים

פיקוד העורף יתחיל בעוד כחודשיים לחלק כדורי "לוגול" לאוכלוסיה המתגוררת בסמיכות לכורים הגרעיניים בדימונה ובנחל שורק. שר הביטחון, שאול מופז, דיווח היום בישיבת הממשלה על החלטת מערכת הביטחון בעניין.

ההחלטה על חלוקת הכדורים היא תוצאה של דיונים ארוכים שנערכים במערכת הביטחון, מזה כשנתיים, ושהחלו בעקבות פיגועי אל-קעאידה במגדלי התאומים בארה"ב.

לאחרונה גם הומלץ על החלוקה בדו"ח שחיבר אלוף (מיל') זאב ליבנה, שהתמנה לבחון את תפקוד פיקוד העורף לאחר מלחמת המפרץ השניה.

בחודשים האחרונים נערך תרגיל גדול של פיקוד העורף באיזור דימונה, בו עלה ביתר שאת הצורך בחלוקת הכדורים.

כדורי הלוגול, המוחזקים במחסנים מזה יותר מ-20 שנה, מכילים יוד, שמסתפח לבלוטת התריס, ומקטין את השפעת היוד הרדיואקטיבי, המתפשט בחלל במקרים של פגיעה בכורים גרעיניים או דליפות מכורים. לדברי גורמי הביטחון, קיימת חשיבות רבה לנטילה מהירה של הכדורים, ולכן חשוב שיוחזקו בארון התרופות בבתי האזרחים.

חלוקת הכדורים תתבצע על-ידי חיילי פיקוד העורף, שיעברו בבתי התושבים בכמה יישובים: דימונה, ערד וירוחם - המצויים בקרבת הכור הגרעיני בדימונה; ויבנה - הסמוכה לכור הגרעיני בנחל שורק.

מופז אמר היום בישיבת הממשלה, כי חלוקת כדורי הלוגול מקובלת במדינות שונות בעולם, דוגמת אירלנד, פינלנד, שוויץ, צ'כיה ובכמה מדינות בארה"ב. "ערכנו סקרים בהם הביעה האוכלוסיה באיזורי החלוקה והתושבים הביעו נכונות רבה להצטייד בלוגול", הוא ציין.