השר שטרית: הרפורמה בנמלים תבוצע - רצוי בהסכם עם העובדים

עם כניסתו למשרד התחבורה ופרידתו מהאוצר: אלה שתקפו אותנו אגרסיבית על הרפורמות בתחילת הדרך מצטערים מאוד היום

שר התחבורה הנכנס, מאיר שטרית, הכריז היום (ב`), כי הרפורמה בנמלים תבוצע. שטרית קרא לעובדים שלא לשבות אלא לשתף פעולה עם הממשלה.

בטקס פרידה ממשרד האוצר, אמר שטרית: "אני מחויב לרפורמה בנמלים ואני אדאג שהרפורמה תבוצע. צריך למצוא את הנוסחא, `שהזאב ייצא שבע והכבשה תישאר שלמה`. אין מנוס מהרפורמה וצריך לבצעה בהסכמה עם העובדים וללא שביתות", אמר שטרית.

שטרית הוסיף, כי לדעתו אין מקום לשביתות ולהשבתות, וכי בכוונתו למצוא הסדר שיאפשר את ביצוע הרפורמה בהסכמה.

כמו כן הבהיר שטרית, כי גם התוכנית להפיכת מע"ץ לחברה ממשלתית תצא לדרך. הוא העריך, כי הדבר ייעשה בזמן הקרוב ביותר.

שטרית תקף בחריפות את המתנגדים לתוכנית הכלכלית ולרפורמות המיבניות, בתוך הממשלה ומחוצה לה. "אלה שתקפו אותנו אגרסיבית ולא האמינו בתחילת הדרך, מצטערים מאוד היום.

"ככל שהמדיניות תימשך והרפורמות יבוצעו, הצמיחה תטפטף לכלל האוכלוסייה. המתנגדים חשבו ואמרו שאנחנו אנשים רעים, שרוצים לפגוע בחלשים. אין שקר גדול יותר מזה", אמר שטרית.

שטרית טען, כי מספר העניים בישראל גדל רק בגלל הקצבאות. לדעתו, רק יציאה מעבודה ופרנסה בכבוד תוציא את האנשים ממעגל העוני. עוד אמר, כי גם שיפור מערכת החינוך הוא המפתח לעתיד.

"הילדים בירוחם לא טיפשים יותר מהילדים בת"א, פשוט צריך לצייד אותם בארגז הכלים הנכון להשתלב בעבודה. יחד עם זאת, צריך לגלות רגישות לנזקקים", אמר שטרית.

שטרית חלק שבחים רבים לשר האוצר, בנימין נתניהו, ולנגיד בנק ישראל, דוד קליין שהוזמן גם הוא להשתתף בטקס הפרידה. שטרית ציין, כי הפעם לשם שינוי אין הוא רוצה לחזור למשרד האוצר.

"קצת מוזר שבפחות מחמש שנים אני נפרד פעמיים ממשרד האוצר", אמר שטרית, שכיהן כשר האוצר חודשים אחדים בשלהי כהונת נתניהו. "הפעם אני רוצה שהדברים יישארו על כנם וששר האוצר ימשיך במשימותיו. התוצאות מדברות בעד עצמן".