ועדת האתיקה בכנסת אסרה על ח"כ אפללו להשתתף בהצבעות על נושאים הקשורים לשינויים במשק הדלק

אפללו הביא לידיעת ועדת האתיקה את עניין השתתפותו בדיון על התחנות הפיראטיות בוועדת הכלכלה, כאשר רק במהלכו הודיע כי יש לו עניין אישי בנושא והוא לא ישתתף בהצבעה

ועדת האתיקה של הכנסת אסרה על ח"כ אלי אפללו (ליכוד) להשתתף בהצבעות על נושאים הקשורים לשינויים במשק הדלק וקבעה כי עליו להימנע מכל מעורבות יזומה בנושאים אלה. זאת, עקב היותו בעלים של תחנות דלק. לעומת זה הוא יוכל להשתתף בדיונים על נושאים אלה לאחר שיודיע מראש שהוא בעל עניין.

הוועדה התייחסה למעורבותו של אפללו בדיון של ועדת הכלכלה על מכת תחנות הדלק הפיראטיות, למרות שאיננו חבר בוועדה, ולפעילותו כחבר ועדת הכספים בראש צוות בדיקה של בקשת האוצר להעלות את הבלו על הסולר.

בהחלטת הוועדה שפורסמה אמש (ב') נאמר כי להחלטות שהתקבלו בשתי הוועדות, יש השפעה על ההכנסות של החברות שבהן הוא שותף, מהחכרת תחנות הדלק שבבעלותן לחברות דור אנרגיה ופז. הוועדה קבעה כי בדיונים אלה אפללו היה נתון "בהתנגדות אינטרסים חזיתית" שעשויה לצמוח לו ממנה טובת הנאה.

אפללו הביא לידיעת ועדת האתיקה את עניין השתתפותו בדיון על התחנות הפיראטיות בוועדת הכלכלה, שנערך ב-31.5, כאשר רק במהלכו הודיע כי יש לו עניין אישי בנושא והוא לא ישתתף בהצבעה. הוא אכן עזב את הדיון לקראת סופו ופנה כעבור יומיים לוועדת האתיקה בבקשת הדרכה לגבי השתתפותו בעתיד בדיונים דומים. ועדת האתיקה ציינה בהחלטתה כי באשר לטיפולו הפעיל בבדיקת נושא הבלו על הסולר, אפללו לא הודיע דבר על ענייניו האישי, לה או לוועדת הכספים.

ועדת האתיקה קבלה את החלטתה לאור הפרטים שדיווח אפללו על עסקיו. זאת לאחר שמצאה כי הכנסות החברות שהוא אחד מבעליהן מהחכרת תחנות הדלק מורכבות מדמי שכירות קבועים ומעמלות שנגזרות ממכירת כמויות הדלקים השונים. לפיכך חלקו מושפע באופן ישיר מהיקף המכירות בתחנות וממחירי הדלקים הכוללים את מרכיב המסים, בעיקר הבלו. השפעה זו כוללת גם את מספר תחנות הדלק המתחרות בשטח, לרבות הפיראטיות.