מנכ"ל משרד השיכון אבי מעוז התפטר עקב סירובו לשתף פעולה עם השרה לבני בנושא תכנית ההתנתקות

ציפי לבני מונתה לתפקיד השרה במשרד לאחר התפטרותו של אפי איתם

מנכ"ל משרד השיכון, אבי מעוז, הודיע הערב (ד') על התפטרותו בשל סירובו לשתף פעולה עם מ"מ שר השיכון, ציפי לבני, בכל נושא ההתנתקות מרצועת עזה.

לבני הודיעה, כי היא מעריכה את תפקודו של מעוז, אך מאחר ולמשרד השיכון צפוי תפקיד פעיל בכל נושא ההתנתקות, היא תזדקק למנכ"ל שיהיה מוכן לשתף פעולה בנושא זה.

על פי הסיכום שהושג בין השניים, יישאר מעוז בתפקידו תקופה קצרה כדי לאפשר ללבני להיכנס לתפקיד. במקביל הודיע שיפעל בכל נושא הכנת התקציב שהדיונים בו יתחילו באמצע אוגוסט. עוד הוחלט, למנות סמנכ"ל בכיר לטיפול בנושא ההתנתקות כל עוד מעוז ממשיך לכהן בתפקידו.

מעוז החל את פעילות הפוליטית במסגרת תמיכתו במאבקו של שר הפנים והשיכון הקודם, נתן שרנסקי, עוד בהיותו מסורב עלייה.מעוז היה היה ממארגני המסע הציבורי לשחרורו של שרנסקי ואסירים פוליטים אחרים.

כששרנסקי מונה לתפקיד שר הפנים, הוא מינה את מעוז, עד אז פרויקטור של הסוכנות להקמת ישובים חדשים, לתפקיד מנכ"ל משרדו. כשמונה לתפקיד שר השיכון, מינה שרנסקי את מעוז לתפקיד מנכ"ל המשרד. כשאפי איתם מונה לתפקיד שר השיכון הוא לא החליף את מעוז, שהפך לדמות הדומיננטית במשרד לאור העובדה שאיתם הקדיש את מרב זמנו לענייני המפד"ל.

מעוז, המתגורר בעיר דוד, נחשב למנכ"ל מקצועי, חרוץ ומוערך על ידי כל הגורמים בענף, וכתומך נלהב בכל רעיון ההתיישבות ביש"ע שבו ראה את עיקר תפקידו. גורמים במשרד השיכון אומרים, שמעוז רצה לפרוש מתפקידו בעבר, אך נשאר בתפקידו בעקבות דרישת הרבנים שראו בו מכשיר חשוב להמשך פיתוח יהודה ושומרון.

כאשר מונתה לבני לתפקיד, היה זה אך ברור שמעוז לא יוכל להמשיך בתפקידו.