המ-לט מתרחבת ביפן: רכשה את חט' UCV של Motoyama בתמורה לכ-0.5 מ' ד' במזומן ותמלוגים של 1.7 מ' ד'

היקף המכירות של חטיבת ה UCV במסגרת MEW בשנת הכספים 2003 עמד על סכום של כ 8.5 מיליון דולר

חברת המ-לט , העוסקת בפיתוח ייצור ושיווק רכיבים למערכות הולכת נוזלים וגזים עבור מערכות תעשייתיות, הודיעה כי חברה בת שלה, שנוסדה לשם כך ביפן ונקראת המ-לט מוטויאמה יפן (HMJ), חתמה על הסכם עם חברת Motoyama Engineering Works (להלן: MEW), לרכישת כל נכסי חטיבת השסתומים האולטרה-נקיים (UCV) של MEW. סגירת העסקה צפויה להתבצע ביום 1 בספטמבר 2004.

חברת הבת תשלם ל-MEW סך של 55 מיליון יאן ( 510 אלף דולר) בעת סגירת העסקה. כן תשלם חברת הבת של המ-לט HMJ ל- MEW תמלוגים בשיעור 2% מסך המכירות של ברזי UCV על ידי החברה והחברות הבנות שלה בכל העולם. התמלוגים ישולמו לתקופה עד 7 שנים, או עד לסכום כולל של 180 מיליון יאן (1.66 מיליון דולר), המוקדם מבניהם. התמלוגים ישולמו פעמיים בשנה.

החטיבה הנרכשת (UCV) עוסקת בפיתוח, ייצור ומכירה של ברזים לתעשיות האולטרה נקיות ומוצרים דומים המשמשים את התעשיה, כמו גם לתעשיות דומות אחרות (תעשיות הסמיקונדקטור, תעשיות הביו-טכנולוגיה וכד'). היקף המכירות של חטיבת ה UCV במסגרת MEW בשנת הכספים 2003 עמד על סכום של כ 8.5 מיליון דולר.

לאחר השלמת העיסקה תתחלק הבעלות על HMJ באופן הבא: 90% להמ-לט ו 10% לחברת MEW. במסגרת העסקה, הוענקה להמ-לט אופציית call לרכוש מ MEW את חלקה בשיעור 10% ב HMJ, תמורת תשלום קבוע של 10 מיליון יאן. האופציה ניתנת למימוש במשך תקופה של שנתיים, החל מחלוף שנה ממועד הסגירה העסקה.

הנכסים הנרכשים כוללים את כל הנכסים הקשורים בחטיבת ה UCV של MEW ובכלל זה: ציוד, מכונות, כלים, חדר נקי, ידע וקנין רוחני (פטנטים, מודלים רשומים וסימני מסחר). הייצור של חטיבת ה UCV כולל עיבוד שבבי הנעשה ברובו באמצעות קבלני משנה וכן הליכי הרכבה ובדיקה הנעשים בחדר הנקי הנכלל כאמור בנכסים הנרכשים. כמו כן, כוללת העסקה את הזכות להשתמש בשם “Motoyama” (כולל במסגרת השם של החברה הרוכשת HMJ) וזאת לתקופה של שנתיים ממועד סגירת העסקה.

מר שמואל טופז יו"ר מועצת המנהלים בהמ-לט מסר כי "אנו רואים בעסקה זו אבן דרך חשובה בהתפתחות החברה משלוש סיבות עיקריות: ראשית, רכישה זו הנה הצעד הראשון של המלט במימוש אסטרטגית הפיתוח של החברה, המבוססת לא רק על צמיחה פנימית. זאת ועוד, לחטיבת ה - UCV הנרכשת פטנטים רשומים רבים המהווים קשת רחבה של פתרונות חדשניים לתעשיית הסמיקונדקטורס. במקביל, רכישת UCV מאפשרת לנו נגישות למוסדות המחקר ולאוניברסיטאות המובילות ביפן בתחומי הטכנולוגיה (טוקיו וסנדי), המשקיעות כספים רבים בפיתוח אנרגיה חילופית (כגון fuel cell ( וכמו כן משקיעות משאבים רבים במחקר הדור הבא של הסמיקונדקטור, הננו- טכנולוגיה, והביו טכנולוגיה. לבסוף, רכישה זו מהווה עבור החברה בסיס מהותי להרחבת פעילותה ביפן, המהווה את השוק השני בחשיבותו בעולם, אחרי ארה"ב".