מזוז החליט לפתוח בחקירה פלילית נגד השר המודח - יוסף פריצקי

היועץ המשפטי הורה למשטרה לפתוח בחקירה נגד פריצקי, החוקר הפרטי אשל ו-וועד עובדי חברת החשמל; פריצקי נהנה מחסינות מתוקף היותו ח"כ

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החליט לפתוח בחקירה פלילית כנגד שר התשתיות המפוטר, יוסף פריצקי. כמו כן, ייחקרו חשדות לגבי אנשי ועד העובדים של חברת החשמל, ואף בנוגע לחוקר הפרטי, יעקב אשל.

עוזרו הראשי של מזוז, עו"ד רז נזרי, הודיע היום (ב') על ההחלטה, במכתב לראש אגף החקירות במשטרה, ניצב משה מזרחי. על פי המכתב, לאחר התייעצות ראשונית עם גורמים בכירים בפרקליטות המדינה בעניין התלונות נגד פריצקי, החליט מזוז, כי יש מקום לקיום חקירה פלילית בנוגע לחשדות שעלו בעקבות הפרסומים, והשתלשלות העניינים הקשורה בכך.

החקירה תעסוק בחשדות בעניינו של פריצקי, וכן כאמור, בעניינם של הגורמים הנוספים הקשורים לכאורה בעניין.

בסיום השלב הראשון של החקירה של איסוף חומרים רלבנטיים וגביית הודעות מהגורמים העיקריים הנוגעים לעניין, יחליט מזוז לגבי המשך כיווני החקירה. החקירה תלווה על ידי פרקליטת מחוז ת"א (פלילי), עו"ד רות דוד.

ועד מחוז ת"א בלשכת עוה"ד, ייפנה לפריצקי, לקבלת תשובות לגבי התלונות המשמעתיות שהוגשו נגדו. לדברי יו"ר ועדת האתיקה הארצית, עו"ד דרור ארד-אילון, בשום מקום ובשום זמן אין להסכים לשפיטה מוקדמת וכל אדם זכאי שעניינו יתברר בהליך הוגן וראוי, וכך גם מקרה זה. ככל שהלשכה תידרש לעניין, היא תברר את הנושא בדרך המקובלת, כבכל העניינים שהיא מטפלת בהם, ותשמור על הגינות ההליך. "מהשלב של פירסום בעיתון עד למיצוי ההליך יש דרך ארוכה. בלי להתייחס למקרה הקונקרטי, יש לזכור שלא כל התנהגות פוליטית, גם אם לא ראויה, מהווה עבירה אתית".