ליפמן מתבססת בטורקיה: קיבלה הזמנות המשך מ-5 בנקים גדולים ב-13 מיליון דולר

כל ההזמנות נועדו לאספקה במהלך הרבעון השלישי

הצטננות היחסים בין ישראל וטורקיה, שהוחרפה בשבועות האחרונים, לא משפיעה על ליפמן . למרות הכתף הקרה לה זוכות לאחרונה חברות ישראליות במדינה, ממשיכה ליפמן לבסס את מעמדה בשוק הבנקאות הטורקי.

החברה הודיעה היום, כי קיבלה הזמנות המשך מ-5 בנקים גדולים בטורקיה, בהיקף כולל של 13 מיליון דולר. כל ההזמנות נועדו לאספקה במהלך הרבעון השלישי. ההזמנות שקיבלה ליפמן הן למסופים נייחים מדגם נורית 8320, ומסופים ניידים מדגם נורית 8000s.

בליפמן לא חושפים את שמות הבנקים שהזמינו את המוצרים, אבל כיום מוכרת החברה כמעט לכל הבנקים החשובים במדינה, ובהם IsBank, AkBank, YapiKredit ועוד.

השוק הטורקי נחשב לאחד השווקים החזקים והחשובים של ליפמן, שממשיכה במקביל לפתח את עסקיה במדינות נוספות.

בחודש שעבר דיווחה ליפמן, כי חברה-בת שלה בספרד קיבלה מספר הזמנות מבנקים במדינה, בהיקף כולל של 8 מיליון דולר.

נכון לרבעון הראשון של שנת 2004, החלוקה הגיאוגרפית של ליפמן מתחלקת בין: ארה"ב 33%, טורקיה 26%, אירופה (בעיקר ספרד) 14%, דרום אמריקה 8%, ישראל 8%, סין 10% שאר העולם - 1%.

בחברה פועלים כיום להגדלת הפעילות בשוק האירופי, כשכעת הדגש הוא בעיקר על ספרד, איטליה ואנגליה. בהמשך מתכננים בחברה לחדור גם לשווקים חדשים בצרפת ובגרמניה, אולם הדבר לא יהיה במהלך השנה הנוכחית.

ליפמן דיווחה ברבעון הראשון על הכנסות של 32.1 מיליון דולר (גידול של 44% לעומת הרבעון המקביל), ורווח נקי על בסיס פרופורמה של 6.7 מיליון דולר (גידול של 13.6%), לא כולל הפרשות חשבונאיות על חשבון האופציות שהוענקו לעובדי החברה.

בשבועות האחרונים, לאחר שמניית החברה כשלה בניסיון להיכנס לרשימת המעו"ף, נרשם מימוש במניות ליפמן, ואלו איבדו כ-9% מערכן.

עם זאת, החברה עדיין נסחרת בשווי גבוה מאוד של 651 מיליון דולר, לאחר שזינקו בשנה וחצי האחרונות ביותר מ-150%.