השקעות הממשלה בתשתית הכבישים לא מדביקות את הגידול המהיר במספר כלי הרכב ובהיקף הנסיעות. הלמ"ס פרסמה היום (ד'), כי שטח הכבישים גדל מאז שנת 1990 ב-52%, ואורך הכבישים ב-30%, בעוד שמספר כלי הרכב זינק ב-95%, והיקף הנסיעות השנתי בקילומטרים זינק ב-109%.
בהודעת הלמ"ס נאמר, כי הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול, כאשר מצבת כלי הרכב והיקף הקילומטרז' השנתי עולים בתאוצה, בעוד שאורך הכבישים ושטחם גדלים בקצב איטי.
ב-2003 חלה עלייה של 2.6% בסך הקילומטרז' השנתי של כל כלי הרכב בישראל - מדובר בגידול של 1.6% במספר כלי הרכב ובעלייה של 1% בקילומטרז' הממוצע לרכב פרטי, שהגיע ל-16,200 ק"מ בשנה.
הקילומטרז' השנתי הממוצע לפי כלי רכב ב-2003 היה: 19,800 ק"מ הממוצע של כל כלי הרכב; 88,300 ק"מ למונית, 66,600 ק"מ לאוטובוס רגיל, 45 אלף ק"מ לאוטובוס זעיר, 37,900 ק"מ למשאית דיזל, 20,300 ק"מ למשאית בנזין, 16,200 ק"מ לרכב נוסעים פרטי ו-8,600 ק"מ לאופנוע.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.