ועדת המכרזים לפרויקט הנתיב המהיר בכניסה לת"א, בראשות סגן החשב הכללי באוצר, צביקה חלמיש, החליטה על נתינת הקלות למתמודדים בפרויקט הנתיב המהיר בכניסה לת"א.
על-פי ההחלטה, המדינה תתחייב לתת פיצוי לכל מתמודד שעבר את שלב המיון המוקדם במידה ויוחלט על ביטול המכרז; שמירת האופציה להשתמש בהצעת המתמודד שהגיע למקום השני; ודחיית מועד ההגשה ל-18 באוגוסט.
צעדים אלה הם חלק ממדינות החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, שמטרתה להסיר חסמים המעכבים הוצאה לפועל של פרויקטים.
עד כה רכשו את חוברות המכרז חמש חברות: דרך ארץ, אגד, שפיר הנדסה, תר ארמה ותהל. (אגד ודרך ארץ חברו לקבוצה אחת). בוועדת המכרזים מצפים לפחות לשלוש הצעות וככל הנראה ידחו פעם נוספת את המועד להגשת ההצעות. מכרז זה הוא מכרז ראשון מסוגו שפרסמה חברת חוצה ישראל - מדובר במכרז בשיטת BOT שבו היזם מקים את הפרויקט במימון פרטי, מתפעל אותו לתקופת זיכיון של 25 שנה ובתום התקופה מוסר אותו למדינה.
הפרויקט כולל סלילת נתיב נוסף באורך של 13 ק"מ בין מנתב"ג לקיבוץ גלויות, הקמת מסוף תחבורה שישלב חניון חנה וסע שיכלול 2,000 מקומות חניה, מסוף אוטובוסים ומרכז פיקוח על מערכת האגרה וניהול התנועה. עלות הפרויקט כ-400 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.