יש חיים לאחר יעקב חי: סאמיט רכשה מיפרח בית דיור מוגן ב-33 מיליון שקל

סאמיט והשותף האנגלי ישלמו 33 מיליון שקל - 43 אלף דולר בממוצע לדירה. בבניין דירות של חדר ושני חדרים, וכולו מושכר למשרד הקליטה, בחוזה ל-10 שנים, בדמי שכירות של 3.5 מיליון שקל. התשואה היא 10.6%, צמודה למדד

חברת הנדל"ן החיפאית סאמיט (לשעבר חייל אחזקות) יחד עם שותף אנגלי, רכשו מחברת קלמור אחזקות בית דיור מוגן בן 170 דירות ברחוב אפרים צור, אשקלון. קלמור היא בשליטת הקבלן דוד יפרח.

סאמיט והשותף האנגלי ישלמו 33 מיליון שקל - 43 אלף דולר בממוצע לדירה. בבניין דירות של חדר ושני חדרים, וכולו מושכר למשרד הקליטה, בחוזה ל-10 שנים, בדמי שכירות של 3.5 מיליון שקל. התשואה היא 10.6%, צמודה למדד.

זוהי עיסקה מהותית ראשונה של סאמיט, לאחר שאיש העסקים זוהר לוי רכש את השליטה בה אשתקד. חייל אחזקות, בשליטת יעקב חי, היתה חלק מקבוצת פלד-גבעוני, שנקלעה לקשיים לפני ארבע שנים.

לוי, שהיה מנהל הכספים בחברת הנדל"ן של יעקב אנגל, רכש אשתקד את השליטה בחברה מכונס הנכסים שלה. הוא שינה את שמה, גייס במארס 81.2 מיליון שקל בהנפקת אג"ח בבורסה, ועתה החל להשקיע.

העיסקה באשקלון תמומן מהון עצמי של סאמיט והשותף, מתמורת האג"ח ומהלוואה בנקאית.

זוהר לוי הוא בעל 66% בסאמיט; המנכ"ל אריה חדאד בעל 3%; כלל ביטוח (בעיסקת רכישה מהתקופה האחרונה) בעלת 16.4%; ויתר המניות בידי הציבור בבורסה.

תגובתו של יפרח לא הגיעה עד מסירת הידיעה.