ברק: אם עדי אזר נרצח משום שהוא שופט - אנו נמצאים על-פי תהום; איומים לא יסיטו אותנו

לא דיווח על מכתבי איום שנשלחו אליו * סירוטה: שופט שמפחד - נגזר עליו למות בכל יום מחדש

"עדי אזר תרם תרומה חשובה לפיתוח המשפט בישראל ועתידו המקצועי היה לפניו". כך ספד היום (ג') אחה"צ נשיא בית המשפט העליון, אהרון ברק, לשופט בית המשפט המחוזי, עדי אזר, שנרצח אמש. ברק דיבר בטקס שנערך בבית המשפט המחוזי בת"א, לפני הלווייתו של אזר.

ברק אמר, כי יתכן שאזר נרצח במסגרת הסיכונים שבני אדם חשופים להם במדינה, וייתכן, כי נרצח משום שהוא שופט. אם זה המקרה, אמר ברק, אנו נמצאים על-פי תהום. ברק אמר: "אנו לא נרתע לעולם מלעשות צדק. שום איום יהיה מקורו אשר יהיה, בין אם איום על אדם, בין אם על שופט, לא יסיט אותנו".

שר המשפטים, יוסף לפיד, אמר כי איננו יודעים את המוטיבציה של הרוצח או שולחו, אך "די בכך שנרצח אדם בישראל. אדם טוב, אדם יקר, משכיל, רב גוני, אהוב על הבריות, נרצח בדם קר, באכזריות אופיינית למעשי רצח של מפיוזים, במדינות שאנו כלל לא רוצים להידמות להן. זה מסר של העולם התחתון שלא מוכן לכבד את כללי המשחק".

לפיד אמר: "לא נשקוט עד שלא נמצא את הרוצח ואולי את שולחיו. לא נסכים להיות מערב פרוע. נשמור על מוסדות המדינה הזו ולא נרד לרמה של מדינות שבהן אם מישהו לא נוהג כמו בעולם התחתון - דינו להירצח. שהמקרה הזה ישמש דוגמא כיצד מדינת ישראל מתגוננת מפני אתגר שפל כזה".

ראש לשכת עוה"ד, עו"ד שלמה כהן, אמר כי ציבור עורכי הדין הוקיר את אזר, ועוה"ד שהופיע בפניו, ידע תמיד שלקוחו יזכה לקבל את יומו בבית המשפט, בפני אזר.

בתוך כך, היום נודע, כי עדי אזר, שנרצח אתמול, הביע בזמן האחרון חשש , לאור שחרורו מהכלא של פסיכופט, אותו הכניס בזמנו לכלא. אזר אומנם לא ישב באופן קבוע בדיונים על תיקים פליליים מזה מספר שנים, אך לעיתים הזדמן לו לדון בתיק פלילי זה או אחר. בין היתר, הוא ישב בהרכב ערעורים פליליים, כאחד מבין שלושה שופטים.

עוד נודע, כי אזר קיבל בעת האחרונה מכתבי איום, אך הוא לא התייחס אליהם ברצינות, ואף נהג להתבדח ביחס לכך.

הוא גם לא דיווח על כך להנהלת בתי המשפט.

אזר, איזראלוב במקור, היה אחיינו של בעלה של גיתית איזראלוב, שהורשעה בשנות ה-80' ברצח בעלה, שעוררה סערה ציבורית.

"אינני מפחדת. שופט שמפחד נגזר עליו למות בכל יום מחדש", כך אמרה היום (ג') סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופטת שרה סירוטה, בתגובה לרצח השופט עדי אזר.

סירוטה, שהיתה ידידה טובה של אזר, ציינה, כי "זהו אובדן גדול. מדובר באיש מקסים, מבריק, שתמיד חייך. איש צעיר שנכון לו עתיד גדול בעולם המשפט".

היא הוסיפה, כי "מקרים כאלה מכניסים אותנו לפרופורציות ואנו רואים כיצד החיים הם דבר שביר היכולים להיקטע ברגע נמהר. אנחנו צריכים לזכור את זה יום יום, כשאנו שוקעים בעבודה ואולי זה צריך לגרום לנו להתייחס אחרת לדברים".

לדעתה, דבר עצוב נוסף בפרשה, היא התמודדותה של המשפחה, שבנוסף לאבל ולכאב, היא נאלצת להתמודד מחוסר ברירה עם חקירת המשטרה שחודרת ללב הפרטיות של האיש ומשפחתו ומעמידה אותם באור הזרקורים.