התנופה הצרכנית נמשכת: רווחים נאים לרשתות הכל-בו קיי מארט ופדרייטד

שתיים מרשתות הכלבו הגדולות בארה"ב, קיי מארט ופדרייטד דיפרטמנט סטורס, דיווחו אתמול (ד') על רווחים גבוהים ברבעון הראשון, כתוצאה מתנועה צרכנית ערה שגרמה לעלייה חדה בהכנסותיהן.

קיי מארט, רשת בתי הכלבו השלישית בגודלה בארה"ב, הגדילה את רווחיה ברבעון הראשון ל-67 מיליון דולר, 14 סנט למניה, מ-47 מיליון דולר, 10 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה תאם את תחזיות האנליסטים.

מכירות החברה, שמשרדיה שוכנים בעיר טרוי במישיגן, עלו ברבעון הראשון ב-%8.4 ל-8.14 מיליארד דולר. המכירות בחנויות הקיימות שנה אחת לפחות (SAME-STORE SALES עלו ב-%8.5. "קצב צמיחת המכירות ברבעון היה הגבוה ביותר מזה 4 שנים", אמר פלויד האל, יו"ר, נשיא ומנכ"ל קיי מארט.

"קיי מארט, כמו רשתות כלבו אחרות, נהנתה באופן ברור מהכלכלה האמריקנית החזקה", אמר האנליסט אלן מאק מחברת ארגוס ריסרץ' בניו יורק.

הוצאות הצריכה, שאינן מראות סימני האטה, סייעו ללא ספק לשפר גם את התוצאות הכספיות של רשתות הכלבו מייסיס, בלומינגדייל ובון מארש שבבעלות חברת פדרייטד. חברה זו הרוויחה ברבעון הראשון 87 מיליון דולר מתוך מכירות של 3.71 מיליארד דולר.

ברבעון המקביל ב-1998 הרוויחה פדרייטד, חברת בתי הכלבו השישית בגודלה בארה"ב, 60 מיליון דולר, והכנסותיה הסתכמו ב-3.46 מיליארד דולר. הרווח למניה זינק ב-%48 ל-40 סנט מ-27 סנט, ועבר בהרבה את תחזיות האנליסטים של 31 סנט למניה.

מכירות בחנויות הפתוחות לפחות שנה, עלו ברבעון הראשון ב%4.

"ברבע הראשון היינו עדים למינוף האדיר שנבע ממכירות חזקות שתורגמו לרווחים מעולים במיגזר רשתות הכלבו", אמר ג'יימס צימרמן, יו"ר ומנכ"ל פדרייטד