אושר למפרקי קווי אשראי לתבוע את בעלי השליטה

המפרקים מבקשים לתבוע את נזקי החברה בגין עיסקת מכירת מניות חברת אוקטובה ליונה גולדרייך

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, אישרה למפרקי קווי אשראי להגיש תביעה נגד בעלי השליטה בקווי אשראי, יובל רן, נתן שוורץ, נתן טורנר ויונה גולדרייך, וכן נגד קובי מימון וחיים צוף - ששימשו כדירקטורים והיו פעילים בקווי אשראי בתקופות שונות, וכן נגד ערן תדמור ורוני אליעד - שהיו דירקטורים בקווי אשראי.

ההחלטה התקבלה לאור ההסכמה שנתן לה כונס הנכסים הרשמי. הכנ"ר הודיע לבית המשפט, באמצעות עו"ד כלנית הרמלין, כי הוא סבור שיש מקום להגשת תביעה נגד המשיבים. וזאת, לאור כתב התביעה והעובדות המפורטות בו והמסכמים התומכים בתביעה.

בהתאם לתגובת כונס הנכסים הרשמי, קבעה אלשיך בעניינו של רן, כי על המפרקים לקבל את אישור בית המשפט בהליך פשיטת הרגל המתנהל נגד רן, לשם הגשת התביעה נגדו.

בפנייה לבית המשפט טענו המפרקים, עו"ד יצחק מירון ורו"ח חיים רבינוביץ, כי במסגרת אחת מהעסקאות המפוקפקות שביצעו המשיבים בנכסי קווי אשראי, במטרה להעביר לכיסיהם הפרטיים ולכיסי קרוביהם את נכסי הקבוצה, נמכרו אחזקותיה של קווי אשראי בחברת אוקטובה ליונה גולדרייך במחיר נמוך במיוחד. וזאת, במסגרת התחשבנות כללית של בעלי השליטה עמו.

כתוצאה ממכירה מוזלת זו נגרם לקווי אשראי נזק ישיר של לפחות 1.2 מיליון דולר. כן נגרמו נזקים עקיפים נוספים. לדברי המפרקים, למשיבים יש אחריות לנזקים אלה.

המפרקים מבקשים בתביעתם לקבל מגולדרייך את טובות ההנאה שקיבל כתוצאה מהעסקה.

כן הם מבקשים לחייב את רן ואת שוורץ, שהיו הרוח החיה בגרעין השליטה בקבוצה, במתן חשבונות על טובות ההנאה שקיבלו מגולדרייך, וכן לחייבם להשיב לקווי אשראי כל סכום שקיבלו בעקבות כך.

עוד מבקשים המפרקים לחייב את כל המשיבים לשלם לקופות הפירוק את הנזק שנגרם לקווי אשראי כתוצאה מהעסקה למכירת מניות אוקטובה.

לדבריהם, קווי אשראי החזיקה ב-31.7% ממניות אוקטובה. בעלי השליטה שוורץ, טורנר וגולדרייך החזיקו ב-27.67% ממניות אוקטובה, ובסה"כ החזיקה קווי אשראי - יחד עם בעלי השליטה ויחד עם נתן ניסני שעבד בשיתוף פעולה עם בעלי השליטה - ב-71.70% ממניות אוקטובה. (פש"ר 1218/98).