ניצחון פירוס בפפירוס: ברנט ירכשו מסנו מניות שניב ב-150% מעל השוק

פסק בורר קובע, כי על סנו להעביר ליריביה המושבעים במפעל תעשיות הנייר שניב כ-3% ממניות החברה תמורת 1.2 מיליון דולר

פסק בורר שנתן שלשום השופט בדימוס, אפרים לרון, קובע כי על חברת סנו להעביר ליהלומנים אברהם והלה ברנט 854 אלף מניות של חברת שניב תעשיות נייר, המהוות כ-3% מהון החברה. בתמורה ישלמו בני הזוג ברנט 1.22 מיליון דולר - גבוה בכ-150% ממחיר השוק של המניות. בעקבות העברת המניות תדולל אחזקת סנו בשניב לכ-40% מההון בעוד שאחזקת בני הזוג ברנט תגדל לכ-35%.

סנו ובני הזוג ברנט, בעלי המניות הגדולים בשניב תעשיות נייר, מסוכסכים ביניהם מזה יותר מארבע שנים, כשחלק מחילוקי הדעות נידונים כיום בביהמ"ש. מסנו נמסר היום, כי "בזמנו היה ברור שצריך להשביח את שניב ובגלל זה קנינו מניות במחיר שהיה בשמים.

"מאז היחסים עם ברנט הידרדרו לשפל והיום אנחנו אומרים שהלוואי שיכולנו למכור להם את כל המניות שבידינו. אנחנו מוכנים למכור להם גם ב-30%-40% פחות מהמחיר שפסק הבורר, אבל הם לא מוכנים. לאחרונה אף דחו הצעת גישור לקנות את חלקנו או למכור לנו את חלקם בשניב לפי שווי חברה של 17 מיליון דולר, בדומה לשווי השוק".

חברת שניב תעשיות נייר הונפקה בבורסה באוגוסט 95' ע"י סנו, בני הזוג ברנט, שלום לקס ומנהלי החברה, יזהר שיף ודודו טורבוביץ'. השקעתה של סנו בחברה נשאה בעבר אופי אסטרטגי, מאחר והייתה לקוח עיקרי של שניב, העוסקת בייצור נייר לשימוש ביתי ממפעלה באופקים.

היחסים בין סנו לבני הזוג ברנט, שותפיה בחברה, החלו להתערער בשנת 99', בעקבות עסקה בה רכשה סנו את מפעל הנייר של קיבוץ שניר והפכה ללקוח הגדול ביותר של שניב עם כ-40% מהמכירות. בני הזוג ברנט ובן בריתם, לקס (המחזיק 11.4% ממניות שניב) טענו בהמשך, כי סנו נהנית מתנאי סחר מועדפים לעומת לקוחות אחרים של החברה. טענותיהם גרמו להפחתה דרסטית של המכירות לסנו, עד כדי הפסקתן המוחלטת אשתקד.

היחסים בין בעלי המניות הגדולים בשניב המשיכו להידרדר בעקבות רכישת חלק ממניות מנהלי החברה ע"י סנו והגדלת חלקה בשניב. בתביעה שהגישו בני הזוג ברנט בינואר 2002 נטען, כי סנו הפרה הסכם בינה לבין ברנט בכך שלא הודיעה לבני הזוג ולא נתנה להם זכות הצטרפות לרכישת המניות שביצעה. כאמור, קיבל אתמול הבורר לרון את טענתם של בני הזוג, שישלמו על כך ביוקר.

בסנו טענו בשנים האחרונות כי התנהגותם הלוחמנית של בני הזוג ברנט ולקס נובעת מסיבה אחת בלבד: הפעלת לחץ על סנו לרכוש את חלקם בשניב תמורת מחיר מופרז, וזאת גם במחיר של פגיעה בתוצאות שניב.

ואכן, תוצאות החברה נפגעו מאז החל הסכסוך בין בעלי המניות. לאחר רווח של 7.5 מיליון שקל ב-99', עברה שניב, המוכרת בכ-90 מיליון שקל לשנה, להפסדים בשנים 2001-2003. את הרבעון הראשון של השנה סיימה החברה ברווח צנוע של 339 אלף שקל ממכירות של 26 מיליון שקל.