וולפסון מארה"ב רוכש מתדיראן את השליטה גם בחברת טכם

טכם נמכרה תמורת 65.5 מיליון דולר; השלים רכישת קונתהל - תמורת 98 מיליון ש'

חברת נס טכנולוג'יס האמריקנית, הנמצאת בשליטת משפחת וולפסון מניו-יורק, רוכשת מתדיראן את השליטה בחברת טכם תמורת 65.5 מיליון דולר במזומן, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס". תדיראן הודיעה היום (א'), כי וולפסון תרכוש %87.4 ממניות טכם.

חברת טכם היא מחברות התוכנה הגדולות בישראל ונסחרת בבורסה בתל-אביב. החברה עוסקת בפיתוח תוכנות, מתן ייעוץ ובהקמת תשתיות מידע למשרד הבטחון ולאירגונים גדולים כמו בנקים וחברות ביטוח, ופועלת גם בחו"ל.

טכם מעסיקה 710 עובדים, ובשנת 1998 הסתכמו מכירותיה ב-268 מיליון שקל. בכוונת הרוכשים לשמור על ההנהלה הקיימת בחברה, ואף לאפשר לחברי ההנהלה לרכוש חלק ממניות החברה על ידי תוכנית מימון מטעם הרוכשים.

ביום ה' הושלמה עיסקה מקבילה, במסגרתה רכשה נס טכנולוג'יס את חברת קונתהל מתדיראן, תמורת 97.89 מיליון שקל. קונתהל נרשמה כחברת-בת של נסטק סולושנס הישראלית, שהיא חברת-בת של נס טכנולוג'יס, שהוקמה לצורך החזקת קונתהל.

תדיראן מסרה, כי שתי העיסקאות בוצעו במסגרת האסטרטגיה להתמקד בתחומי התעשיות הבטחוניות. תדיראן מנהלת כעת מו"מ למכירת החברות האזרחיות הנוספות - תדיראן מוצרי צריכה ותדיראן סוללות.

משפחת וולפסון מתגוררת בניו-יורק, ועיקר עסקיה הם בתחום הנדל"ן. המשפחה מחזיקה בבעלותה בניינים במנהטן, אולם רוב השקעותיה מבוצעות באמצעות קרנות ומנהלי תיקים של בנקים להשקעות בארה"ב.

כניסת הקבוצה לישראל נעשתה גם היא באמצעות קרנות. המשפחה נכנסה לפעילות בישראל באמצעות השקעה בקרן JVP. לאחר מכן השקיעה בקרנות נוספות, ועד היום מסתכמות השקעותיה בקרנות בארץ ב-25 מיליון דולר. במקביל, היא אחד מהמשקיעים הגדולים בקבוצת היפריון, המחזיקה ב-%2.85 מבנק הפועלים