וחניש וגולד נעצרו בחשד שהוציאו מהמדינה במירמה עשרות מיליוני שקלים

השופטת: נוכח העבירות, הוטלו על החשודים ערבויות של 800,000 שקל כל אחד

עודד גולד ושלמה וחניש נעצרו על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה, בחשד שהוציאו במירמה עשרות מיליוני שקלים מהמדינה. הם הובאו אתמול (ג') בערב לבית משפט השלום בתל אביב.

נציג המשטרה, רב פקד מאיר מכלוביץ, טען בבית המשפט, כי השניים קיבלו אישור ממרכז ההשקעות בגין חברות שבשליטתם כמפעל מאושר על פי חוק עידוד השקעות הון, אולם הגישו דוחות כוזבים לגבי ביצוע השקעות בשמונה חברות, ביניהן טקסטיל דימונה, ובמהלך השנים 97-93 הוציאו במירמה מהמדינה עשרות מיליוני שקלים.

בבקשת המעצר נטען, כי החשדות המיוחסים לווחניש וגולד הם קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ורישום כוזב במסמכי תאגיד. המשטרה העלתה חשש,לפיו יימלטו החשודים מאימת הדין לאור חשיפת היקף הראיות הרב, ולנוכח היקף מעשי המירמה.

בבית המשפט ציין נציג המשטרה, כי אין כל קשר בין ההליכים האזרחיים הננקטים נגד החשודים לבין חקירת המשטרה, בעקבות תלונת מרכז ההשקעות.

באי כח החשודים, עוה"ד הראל ואדלר, טענו בבית המשפט, כי מדובר בחשדות שאינם חדשים, והמשטרה מנסה להחיות פרשה שכבר נחקרה עד תומה.

השופטת מירי דיסקין ציינה, כי לאחר שעיינה במסמכים שהוגשו לה, נחה דעתה, כי מדובר בחקירה הנמצאת בעיצומה, הגם שחלק מהפרשה נחקר בשנת 96'. לנוכח מהות העבירות, היקפן, מורכבותן ותיחכומן, ונוכח ההתפתחויות שחלו בחקירה, הגיעה השופטת לכלל מסקנה, כי על מנת להבטיח את הופעתם והתייצבותם של החשודים לחקירה, יש מקום להטיל עליהם ערבויות ממשיות.

אשר על כן החליטה השופטת, כי וחניש וגולד ישוחררו בערבות עצמית וצד ג' על סך 300,000 אלף שקל כל אחד, וכן ערבות כספית או ערבות בנקאית בסכום של 500,000 שקל כל אחד. (תיק מעצרים 10522/98)