היחידות המיוחדות של הצבא הגרוזיני יצוידו במאות רובי "תבור" מתוצרת תעש

יחליף ה"קלצ'ניקוב" * גרוזיה גם מנהלת מו"מ עם תעש, להקמה בשטחה של מפעל לייצור תחמושת

גרוזיה תהיה המדינה השנייה מחוץ לישראל שתצטייד ברובה הסער "תבור" מתוצרת התעשייה הצבאית (תעש), אחרי הודו. כך נודע במהלך ביקורו של נשיא גרוזיה, מיכאל קאשאשווילי, במפעלי תעש, בסוף השבוע שעבר.

צבא גרוזיה ירכוש כמה מאות רובים, ויצייד בהם את היחידות המיוחדות שלו. לדברי גורמים בכירים בתעש, בעתיד מתכוון הצבא הגרוזיני להגדיל את כמות רובי ה"תבור" שברשותו, ולצייד בהם גם יחידות נוספות, מלבד היחידות המיוחדות.

עד כה התבסס הצבא הגרוזיני על נשק מתוצרת סובייטית, שכן עד לפני 15 שנה היתה גרוזיה חלק מברה"מ. הרובים המשמשים את כלל יחידות הצבא הגרוזיני הם דגמים שונים של רובי "קלצ'ניקוב".

גורמים בטחוניים מסרו, כי גרוזיה שוקלת להקים מפעל תחמושת במדינה בשיתוף עם תעש, שיספק את צורכי הצבא המקומי. מו"מ על כך מתקיים כעת.

עד כה מכרה תעש את רובי ה"תבור" ללקוח אחד מחוץ לגבולות ישראל, צבא הודו, שצייד את יחידותיו המיוחדות ברובה המתקדם, הנחשב אחד הטובים בעולם.

מלבד זאת מצטייד ב"תבור" גם צה"ל, שרכש 15 אלף רובים, ויצייד בהם את יחידות החי"ר. לקוח נוסף של רובי ה"תבור" הוא שירות בתי הסוהר, שרכש 60 רובים עבור יחידות ההשתלטות "מצדה", שנועדה לפעול נגד התפרעויות של אסירים ואסירים בטחוניים בבתי הכלא.

נשיא גרוזיה וכמה משריו ביקרו בתעש, ונפגשו עם יו"ר תעש, אריה מזרחי, ועם המנכ"ל, אודי גנני.

הנשיא צפה בתצוגה של מוצרי תעש. הוא ביקר בפס הייצור של השבחת הרכב הקרבי המשוריין, וקיבל הסברים על הנגמ"ש הממוגן החדש של תעש. בנוסף, ביקר הנשיא הגרוזיני גם בתעשייה האווירית, שם הוצגו בפניו יכולו ת התעשייה האווירית בתחום כלי הטיס הבלתי מאוישים.