בריטיש גז והאחים עופר חתמו על הקמת תחנות כוח בהשקעה של מיליארד דולר

נחתם ההסכם בין קבוצת האחים עופר לבין בריטיש גז להקמה משותפת של תחנות כוח בארץ, המבוססות על גז טבעי בהשקעה של יותר ממיליארד דולר. ההסכם הצפוי נחשף ב"גלובס" לפני שלושה חודשים. המיזם המשותף ירכוש את כל הגז הטבעי מהשדות של בריטיש גז מול חופי עזה.

היום (א') אמרו לראשונה מקורות בבריטיש גז, כי ההסכם גמיש מאוד, והוא צפוי להתבצע גם אם היקף הייצור בתחנות הכוח המשותפות לא יגיע ל-1,200 מגוואט. בשעתו טענו אנשי בריטיש גז, כי נדרשים 1,200 מגוואט כדי להצדיק את עלויות הפקת השדות שמול חופי עזה.

כעת מתברר, כי בריטיש גז בוחנת את האפשרות להפיק רק חלק מהשדות, בהתאם לצרכים ולביקושים. נכון לעכשיו, אין לבריטיש גז לקוחות אחרים מלבד המיזם המשותף עם האחים עופר. בשלב זה ברור, כי תוקם לפחות תחנת כוח של 400 מגוואט במישור רותם שבנגב. עדיין קיימת אי בהירות לגבי הקמת תחנה דומה ברמת חובב.

לדברי גורמים בבריטיש גז, הכוונה היא להקים מספר תחנות כוח מגז טבעי בדרום הארץ. הם צופים, כי בקונסורציום הבנקים שילווה את הקמת תחנות הכוח יהיו גם בנקים בריטיים המממנים את עיסקי בריטיש גז בעולם. בנק לאומי ינהל את הקונסורציום שיגייס כספים עבור התחנה במישור רותם, שתוקם בהשקעה של 250 מיליון דולר.

בריטיש גז והאחים עופר יחזיקו בחלקים שווים את המיזם המשותף של תחנת הכוח, ואילו סימנס אמורה להחזיק 20% מהתחנה במישור רותם, על-פי הסכם מלפני מספר שנים עם האחים עופר.