נטפים תמכור מים מבארות פרטיות לרשת המים הארצית

במסגרת הפרוייקט, המשותף לקיבוץ עין החורש, מושב כפר חוגלה ונטפים, ישאבו כ-6.6 מיליון קוב מים מחמש בארות הישובים במהלך תקופה של שלוש שנים

חברת נטפים שותפה בפרוייקט למכירת מי בארות של קיבוץ עין החורש ומושב כפר חוגלה לרשת המוביל הארצי. במסגרת הפרוייקט, תוקם מערכת לשאיבת מים מחמש בארות הישובים והובלתם אל צינורות המוביל הארצי. עלות הקמת הפרוייקט מוערכת בכ-2.3 מיליון שקל.

ההסכם שנחתם בין נטפים, עין החורש, כפר חוגלה ומקורות על פי צו נציבות המים, מאפשר שאיבה של כ-2.2 מליון קוב מים בשנה במהלך תקופה של שלוש שנים. מדובר בפרוייקט השאיבה הגדול ביותר מבארות פרטיות שנעשה עד כה באזור אקוויפר החוף.

עפר שפרוני, מנהל תחום פתרונות לפרוייקטים בנטפים, מסר כי תהליך הפקת המים מהבארות הפרטיות והעברתם לרשות רשת המים הארצית הינו זול בהרבה משיטות אחרות של השבחת מים, דוגמת התפלת מי ים, וכי לאור הפוטנציאל הרב הגלום בבארות אקוויפר החוף צופה החברה פרוייקטים דומים בעתיד. שפרוני הוסיף כי נטפים שמה לה למטרה לנצל את הידע העשיר שלה בתחום המים על מנת לפעול לשיפור מצב משק המים בישראל.

פרוייקט זה בא בעקבות מחקר הידרולוגי שערך משרד התשתיות באמצע שנת 2002 שקבע כי ישנם עודפי מים רבים באקוויפר החוף, וכי בעטייה של מצוקת המים במדינה מוטב לנצלם. המשרד פנה ליישובי הסביבה בהצעה להקים פרוייקטים לשאיבת מים והעברתם למוביל הארצי.

נטפים שבבעלות קיבוצים חצרים, מגל ויפתח, פועלת ב- 112 מדינות ברחבי העולם, עם מחזור מכירות שנתי העומד על כ-265 מיליון דולר. לנטפים 32 חברות בנות ו-12 מפעלי ייצור ברחבי העולם ו-2,000 עובדים.