מנועי בית שמש: שותפות חדשה במנועי סילון עשויה להניב כ-100 מיליון דולר במשך 35 שנה

החברה רכשה 2.2% בשותפות מנוע הסילון של מטוס המנהלים החדש פלקון של דאסו הצרפתית

מנועי בית שמש חתמה עם חברת MTU, גדול יצרני המנועים התעופתיים בגרמניה על הסכם שותפות במנועי הסילון של מטוס המנהלים החדש פלקון 7X. הסכם השותפות יקנה למנועי בית שמש 2.2% מההכנסות ממכירת מנועי הסילון למטוס החדיש בהיקף המוערך בכ-100 מיליון דולר במשך 35 השנים הבאות.

עפ"י הסכם השותפות, אשר נחתם אתמול במינכן, גרמניה תשקיע מנועי בית שמש כ-10 מיליון דולר, במשך ארבע שנים, חלקה בשותפות ובאמצעי ייצור לצורך הערכות לייצור חלקים למנוע. מנועי בית שמש תספק לשותפות את הדיסקים אשר יורכבו אשר יורכבו בטורבינות של המנועים. בנוסף, זכתה החברה לבלעדיות לייצור פריט נוסף למנוע להב טורבינה בשיעור של 0.6% מאומדן עלות המנוע.

הסכמי שותפות בין יצרני חלקי מנועים ומטוסים, הינם אמצעי מקובל בתעשייה התעופתית הבינ"ל והידועים בשם RRSP (Risk & Revenue Sharing Program). במסגרת הסכמים אלו משתתפים היצרנים עפ"י חלקם בשותפות בהוצאות הפיתוח ואמצעי הייצור של המנועים או המטוסים החדשים ולאחר מכן מקבלים את חלקם במכירות העתידיות כנגד אספקת המנועים וחלקי חילוף או מכלולים.

מטוס המנהלים החדש פלקון X7 הוא מתוצרת חברת דאסו הצרפתית. המטוס מצוייד בשלושה מנועי סילון PW307 והוא יסופק ללקוחות החל משנת 2006. בפיתוח מנוע הסילון של המטוס מתוצרת פראט אנד וויטני קנדה הושקעו כחצי מיליארד דולר. ל-MTU כ-15% בשותפות של המנוע, אשר 2.2% מהם נמכרו למנועי בית שמש.

אבנר שחם, מנכ"ל מנועי בית שמש מסר כי הסכם השותפות מהווה שדרוג במעמדה של מנועי בית שמש מקבלן משנה לשותף מרכזי בתעשיית מנועי הסילון בעולם. השותפות במנוע הסילון החדש תייצר לבית שמש אופק יציב של הכנסות, הן ממכירת המנועים והן ממכירת חלקים למנועים, ותאפשר לחברה, בשל טווח הייצור הארוך, לשפר את הריווחיות הנובעת מייצור החלקים לשותפות.

מנועי בית שמש עוסקת מזה 35 שנה בייצור חלקי מנועי סילון ובשיפוצם. מרבית פעילותה של החברה מיועדת ליצרני מנועי הסילון ולחילות האוויר בעולם. צבר ההזמנות של החברה הסתכם בסוף הרבעון הראשון השנה בכ-80 מיליון דולר, מזה כ-26 מיליון דולר לשנת 2004. את שנת 2003 סיימה החברה עם הכנסות של כ-167 מיליון שקל ורווח נקי של כ-7.2 מיליון שקל. על בעלי המניות הגדולים בחברה נמנים: ברוניצקי השקעות (כ-31%), כלל תעשיות (כ-21%) ואורמת תעשיות (כ-11%).