עוזרו של ראש אגף חקירות, ניצב מזרחי, שלח מכתב המעודד הגשת תלונה נגד פרקליט המדינה שנדר

עוזרו של יצחקי, סנ"צ אבי אביב, לדן רוזן, בן זוגה של סנ"צ אהובה תומר: "תלונתך לא טופלה כהלכה, הצטייד במכתב זה למען לא תסורב שנית"

ראש אגף חקירות, ניצב משה מזרחי, מעודד את בן זוגה של סנ"צ אהובה תומר להגיש תלונה נגד פרקליט המדינה, עו"ד דן שנדר. כך עולה ממכתב תשובה ששלח אתמול ב` עוזרו של יצחקי, סנ"צ אבי אביב לדן רוזן.

במכתב שעניינו הטיפול והחקירה של עבירות פליליות של חוקרי מח"ש, נכתב כי: "ממכתבך (של רוזן - ג.נ), עולה כי פנייתך למשטרה לא טופלה כהלכה". סנ"צ אביב מורה לרוזן לפנות לכל תחנת משטרה ולהגיש תלונה בצירוף כל מסמך או ראייה אשר יש בהם כדי להביא למיצוי החקירה ולהוכחת העולה מתלונתך. "אודה לך אם תצטייד במכתב זה, להציגו בפני החוקר או הקצין, למען לא תהיינה אי הבנות ולמען לא תסורב בקשתך להתלונן".

סנ"צ אביב מציין במכתבו כי תפקידו של חוקר משטרה לגבות תלונתו של אזרח כלשונה, עומדת לבעלי הסמכות לנהוג בה כמותווה בחוק. המתלונן, דן רוזן, בן זוגה של סנ"צ תומר, והשניים זוכו לאחרונה מעבירות פליליות שעניינן קבלת דבר במרמה. רוזן הגיש בתחילת השבוע עתירה לבג"ץ שעניינה למנוע את מינוי שנדר לפרקליטות.

בעתירה טען כי כחלק משגרת חייה של מח"ש, ניצל שנדר את סמכותו לרעה ובמשך יותר מ-10 שנים הטביע חותמו על פעולות המחלקה, וקיבע את דרכי עבודתה ונורמות האתיות הפסולות על פיהן נהגו ונוהגים חוקרי מח"ש עד עצם היום הזה.

רוזן עוד טען בעתירתו כי שנדר נתן גיבוי למעשים פליליים, כך למשל הפעלת לחץ בלתי הוגן על נחקרים באמצעות הודעות שקריות לעיתונות והפעלת עבריינים לשם הפללת שוטרים.

רוזן טוען כי שנדר ביצע עבירות פליליות לכאורה בתהליך חקירתם של תומר ורוזן. בתלונתו למשטרה גילה רוזן כי החוקרים מסרבים לקבל חלק מהראיות והעדויות שקשורות לתלונה. רוזן התלונן בפני מזרחי על דרך הטיפול בתלונה. מזרחי, כאמור, באמצעות עוזרו, מציין כי ככל הנראה התלונה לא טופלה כהלכה והורה לו לשוב אל תחנת המשטרה ולהגיש תלונה בצירוף כל מסמך שיסייע להוכחת תלונתו.

טרם התקבלה תגובתו של ערן שנדר.