נתניהו: על השרים להקצות כספים לנושאים חברתיים - בלי לפרוץ את מסגרת התקציב

"לא צריך העבודה בממשלה - אמנע פיצול בליכוד" * "אמשיך להפנות עודפי הכנסות להורדות מיסים"

שר האוצר, בנימין נתניהו, ממשיך להתנגד לצירוף העבודה לממשלה. נתניהו מוכן להקצות כספים לנושאים החברתיים, אם השרים יסכימו לקצץ יותר בתקציבי משרדיהם.

לדברי נתניהו, אם השרים רוצים להקצות כספים לנושאים החברתיים, הם צריכים למצוא מקורות מימון, מבלי לפרוץ את התקציב.

מ"מ רה"מ, אהוד אולמרט, שמתח שלשום (א') ביקורת נוקבת על התנהלות האוצר בתקציב, אמר בתגובה, כי אפשר למצוא במסגרת התקציב פתרונות למצוקת השכבות החלשות. אולמרט הוסיף, כי יש בתקציב עודפים לא מנוצלים, ואפשר להגדיל את ההוצאה, בלי להגדיל את הגירעון.

הבוקר (ג') אמר נתניהו, כי לא צריך לרוץ ולהכניס את העבודה לממשלה, בגלל שהדבר יפרק את הליכוד. "יש לנו קואליציה שיכולה לשמר גם את הליכוד וגם את עקרונותיו, הן בתחום המדיני והן בתחום הכלכלי. זה דורש יותר זמן, אבל יש התפתחויות מסוימות שמקדמות את האפשרות הזאת.

"אין שום סיבה לרוץ (לעבודה), בגלל שאחד מהגורמים תובע את זה. אנחנו לא צריכים לרקוד לפי החליל של אף אחד. הדבר האחרון שאני רוצה, זה פיצול בשורות הליכוד. צריך למנוע זאת, ואני אעשה בכל כוחי לכך", אמר נתניהו.

לדבריו, "שרדנו את כל הצבעות האי האמון, גם ללא העבודה. הצלחנו למנוע את כל הצבעות האי האמון ולמנוע כל ניצחון בהצעות חוק כלשהן. גם אני בעד הרחבת הקואליציה. אבל עכשיו אנחנו נכנסים לפגרה, וזה זמן מצוין לשידוד מערכות ולפעולה בקור רוח, כדי להביא להרחבת הקואליציה, שתשמר את הליכוד. פיצול הליכוד יגרום צרות".

נתניהו רמז, כי יהיה מוכן להכניס שינויים בהצעת התקציב, על-פי דרישות השרים, אם השרים יציעו מקורות מימון ויצביעו מהיכן לקצץ. "כל שר שרוצה להציע הצעה אחרת, מוזמן לעשות זאת, אבל הוא חייב לעשות זאת במסגרת התקציב, אחרת נקרוס, ומי שישלם את מחיר הקריסה, יהיו קודם כל החלשים", אמר נתניהו.

לדברי נתניהו, תקציב 2005 הוא בסכום נקוב, והוא לא יסכים לפריצת המסגרת.