עו"ד אליעד שרגא תובע מיליון שקל מ"מעריב" ומ"הארץ": הציגו אותי כמי שקיבל טובות הנאה

טוען, כי פרסמו עליו כתבות מכפישות ולא נכונות על העדפה שקיבל לכאורה ממועצת רמת הנגב

עו"ד אליעד שרגא, העומד בראש התנועה לאיכות השלטון, הגיש לבית משפט השלום בתל-אביב תביעת לשון הרע בגובה מיליון שקל, נגד העיתונים "הארץ" ו"מעריב".

בכתבות, שהופיעו בנוסף גם באתרי האינטרנט של "הארץ", "וואלה" ו"דה מרקר", נטען שהמועצה האיזורית רמת הנגב העדיפה את שרגא על פני מאות משפחות, שביקשו להתיישב בהתיישבות בודדים בשטחה. וזאת, עקב ייעוץ משפטי שהעניק למועצה.

שרגא טוען, באמצעות עו"ד אלעד איזנברג ממשרדו, כי בפועל לא ניתנה לו העדפה על ידי גורם כלשהו. המועצה האיזורית לא היתה יכולה להעדיפו, שכן לא היא הגורם המאשר את התיישבות הבודדים או מקצה את הקרקע להתיישבות כזאת, אלא משרד החקלאות ומינהל מקרקעי ישראל.

עוד לטענתו, בניגוד לנטען בכתבות, מעולם לא פנו מאות משפחות ואפילו לא עשרות משפחות, בבקשה להתיישב בהתיישבות בודדים בשטח המועצה האיזורית רמת הנגב. האמת היא שהנגב משווע למתיישבים חדשים, והוא אחד מהמעטים שהיה מוכן לעשות את הצעד.

לטענתו, שתי הכתבות מגוללות מסכת של השמצות והוצאת לשון הרע כלפיו, תוך רמיסת כל אמת מידה של הגינות יושר ואמת. שרגא טוען, כי תכליתן של הכתבות הן השמצתו, הכפשת שמו והצגתו כמי שקיבל טובות הנאה שלא כדין.

עוד הוא טוען, כי מיקומן הבולט של הכתבות, בשבוע תקשורתי סוער, "מעלה שאלות קשות מחד, ומלמדת על כוונתם הברורה לבזות ולהכפיש את התובע מאידך".

לטענתו, הכתבות גרמו לו נזקים עצומים, גם בשל העובדה שפורסמו בשני העיתונים בתפוצה ארצית, באתרי האינטרנט שלהם, וכן הביאו לפרסומים נוספים בכלי תקשורת אחרת, דוגמת "גל"צ" וערוץ 10.

טרם הוגש כתב הגנה.